Inlägg från: skogsvitter |Visa alla inlägg
  • skogsvitter

Anmäla till skolinspektionen?

ruthen skrev 2012-12-21 19:36:23 följande:
    Jag har aldrig sett någon tråd där folk skriver att de ska anmäla till skolinspektionen för de anledningar du beskriver.

Jag är lärare och tänker anmäla skolan som jag jobbade på till skolinspektionen.
    Eleverna får inte den garanterade undervisningstid som de har rätt till, enl timplanen i ämnet jag undervisade i.

Tycker du det är rätt att anmäla eller tycker du också det är onödigt? Fast jag vet inte om de ens tar emot sådana anmälningar eller om skolor får slakta ämnen som de vill.
    Det där verkar ju vara lite av en trend det med för den delen (att de inte får den undervisningstid de har rätt till i vissa ämnen). Får jag fråga vilket ämne det rör sig om?
  • skogsvitter

Till TS så kan jag väl säga att jag inte heller känner igen den trenden att man uppmanar att anmäla, men kan ju ha missat det. Självklart tycker jag att man ska ta upp det med rektorn/berörda i första hand. Det är ju bara om man inte får något gehör över huvudtaget trots att man försökt kommunicera problemen som en anmälan ens kan tänkas vara aktuellt tycker jag.

Svar på tråden Anmäla till skolinspektionen?