Inlägg från: PinkSugar |Visa alla inlägg
  • PinkSugar

Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?

14-15 Nej
    16-17 Absolut

Har även blivit tillfrågad av en tonåring på stan o jag kunde köpa ut en sjuttis, jag gjorde det 

• PinkSugar
    Jackson skrev 2012-12-17 17:36:53 följande:
    Ta det inte på fel sätt, men varför köpte du ut åt tonåringen?
    Han frågade snällt
  • PinkSugar
    Jackson skrev 2012-12-17 17:39:06 följande:
    Så du lägger inga värderingar i att det kan vara skadligt för ungdomar om de dricker?
    Nej. När man är ung så ska man vara ute och roa sig. Vill de ha alkohol så tänker inte jag protestera mot det. Jag skulle utan tvekan göra om det
  • PinkSugar
    Thaleya1 skrev 2012-12-18 09:22:26 följande:
    Jag hade mycket roligt när jag var ung på grund av bra vänner och alkohol, samt syrrans leg till krogen. Hade jag inte haft det hade mitt liv sett helt annorlunda ut idag. isåfall hade jag inte fått uppleva något festande eller "ungdomstid" utan jag hade hoppat direkt från att vara barn till att bli vuxen, då jag träffade min sambo tidigt och jag slutade gå på krogen med vänner innan jag fyllt 18. Visst går jag på krogen nu då och då, men det är ca 2 gånger per år. Hade känts hemskt att missa den tiden som upp till hittills var den roligaste i mitt liv. Och då var jag inte full hela tiden om det låter så, utan jag drack någon cider, gav bort någon cider till en vän. Fick lite självförtroende att prata med någon kille, kände mig lite cool som inte kommit till festen som en snyltare som inte hade nått att dricka.
    Missade också den delen av mitt liv. Jag har aldrig varit ute och festat och varit på krogen kanske 3 gånger i hela mitt liv. Nu sitter man snarare och har ångest för att man missade den delen av livet och skulle kunna mörda för att själv få uppleva denna tid.

Mina föräldrar kunde inte ens bjussa på champange när jag tog studenten :/  På vår studentfrukost skulle all dessutom ta med sin egen alkohol vilket skulle leda till att jag ensam skulle få sitta och titta på när resten av klassen firade. Kul... Samma när jag började högskolan, ingen alkohol så slutade med att jag ensam fick sitta och titta på när resten av klassen festade

Nu när jag är 21 så har jag ingen aning om hur man dricker alkohol på ett normalt ätt. Slutar alltid med minnesluckor på flera timmar
  • PinkSugar
    kikkie skrev 2012-12-18 09:51:50 följande:
    Tragiskt att ni inte kunde ha kul utan alkohol när ni var yngre
    Som blyg, utmobbad med noll vänner så var det svårt att ha kul överhuvud taget. Hade du alkohol så kunde du bli bjuden till en fest pga det, hade man ingen så fick man istället sitta ensam varje helg, varje födelsedag, nyårsafton, valborg och liknande. 
  • PinkSugar
    kikkie skrev 2012-12-18 10:00:49 följande:
    Ännu mera tragiskt att det får vara så ! Fy vilka vänner om man nu ska kalla dom vänner
    Skrev nyss att jag inte hade några vänner
  • PinkSugar
    kikkie skrev 2012-12-18 10:09:10 följande:
    Dom som endast bjöd på fest när du hade alkohol då :) det är sant då är det inte vänner
    Tvärtom, det var det bästa som kunde hända. Att mina föräldrar valde att förstöra det var däremot det värsta. Hatar dom än i dag för det
  • PinkSugar

Äh, vill inte ni föräldrar köpa ut åt dem så kan tonåringarna höra av sig till mig istället så köper jag utFlört

• PinkSugar
    Queenie70 skrev 2012-12-18 10:19:14 följande:
    Du hatar dina föräldrar för att de inte köpte ut? Det låter ju jävligt stabilt....
    Ja, för det gör ont att som 18 åring inte kunna vara med och fira sin egen student eller att jämt jämt jämt ofrivilligt sitta ensam hemma varje kväll.
  • PinkSugar
    kikkie skrev 2012-12-18 10:21:48 följande:
    Fast nu pratar vi tonåringar innan 18 år eller har jag missuppfattat ?
    Jag pratar 16-19 åringar
  • PinkSugar
    kikkie skrev 2012-12-18 10:24:14 följande:
    Fast skillnaden är att över 18 får man dricka ute på krogar
    Visst, men ibland vill man dricka på andra ställen
  • PinkSugar
    kikkie skrev 2012-12-18 10:33:20 följande:
    Jo fast under 18 år är det 0 tolerans på alkohol var du än är o då ska ungdomarna inte ha tillgång till alkohol ! Köper ingen ut finns ingen tillgång !
    När man tar studenten är man över 18 år o visst en flaska skumpa på avslutningen ok men inte mera !
    Ungdomar dricker iallafall och jag tänker inte hindra dom, tvärtom
  • PinkSugar
    Queenie70 skrev 2012-12-18 10:40:34 följande:

Viist är det så att det gör ont. Men att alkohol utköpt av dina föräldrar hade varit en lösning på problemet är bara nåt du föreställer dig. Visst hade du kanske fått komma pga. att du hade alkohol med dig, men det var ju vänner och gemensamhet du efterfrågade, och de hade inte gillat dig mer som person för att du hade alkohol. Att du idag säger att du som nån slags godhet därför är villig att köpa alkohol till andra ungdomar låter bara synnerligen omoget.
    Nej, det är inte något jag förställt mig, det är fakta.
    Och om jag kan förhindra att det händer någon annan så tänker jag hjälpa personen,

Ja jag vill ha vänner, och chansen är betydligt större att få vänner när man faktiskt har en chans att träffa andra människor. Du får inga vänner av att sitta ensam hemma utan du får vänner genom att vara ute och träffa folk
    trubbelsnåd skrev 2012-12-18 10:45:02 följande:
    Att du inte kan dricka på normalt sätt har inte nödvändigtvis med när du började dricka att göra. Kanske är det så att du hade haft ännu större problem med drickandet om du börjat tidigare, eftersom hjärnan fortfarande utvecklas under tonåren och tidiga tjugoårsåldern.
    Nej, för då hade det inte varit allt eller inget

• PinkSugar
    kikkie skrev 2012-12-18 11:10:01 följande:
    Pinksugar: Du uppmuntrar alltså 16-17 åringar att dricka alkohol ? Är du normal eller ?
    Om dom vill så har jag inget emot att hjälp dom
  • PinkSugar
    Queenie70 skrev 2012-12-18 11:14:29 följande:

Jag såg nu att du är väldigt ung, det förklarar saken och gör det omöjligt att argumentera :) Om du fortfarande tycker likadant när du är 35 och fått barn, så ska jag dock äta upp min hatt. Det hela är en mognadsfråga, och med tiden, så kommer du att se dina föräldrars val i ett helt annat ljus det kan jag garantera dig. Jag vet att du absolut inte tror mig nu, men du KOMMER att förstå exakt vad jag menar om högst tio år.
    Jag tänker inte skaffa barn,

Kommer jag tycka det var kul att vara ensam och utmobbad under tonåren när jag är 35? 
Svar på tråden Skulle du köpa ut alkohol till din tonåring?