Queenie70 skrev 2012-12-18 10:40:34 följande:
Viist är det så att det gör ont. Men att alkohol utköpt av dina föräldrar hade varit en lösning på problemet är bara nåt du föreställer dig. Visst hade du kanske fått komma pga. att du hade alkohol med dig, men det var ju vänner och gemensamhet du efterfrågade, och de hade inte gillat dig mer som person för att du hade alkohol. Att du idag säger att du som nån slags godhet därför är villig att köpa alkohol till andra ungdomar låter bara synnerligen omoget.
Nej, det är inte något jag förställt mig, det är fakta.
Och om jag kan förhindra att det händer någon annan så tänker jag hjälpa personen,
Ja jag vill ha vänner, och chansen är betydligt större att få vänner när man faktiskt har en chans att träffa andra människor. Du får inga vänner av att sitta ensam hemma utan du får vänner genom att vara ute och träffa folk
trubbelsnåd skrev 2012-12-18 10:45:02 följande:
Att du inte kan dricka på normalt sätt har inte nödvändigtvis med när du började dricka att göra. Kanske är det så att du hade haft ännu större problem med drickandet om du börjat tidigare, eftersom hjärnan fortfarande utvecklas under tonåren och tidiga tjugoårsåldern.
Nej, för då hade det inte varit allt eller inget