• Elvira01

Är jag egoistisk som vill ha ett till barn när min man inte vill?

Jag beklagar din stora sorg! Vet att det är ett tag sedan du skrev, men jag känner så igen mig i ditt inlägg (har inte förlorat ett barn, men resten) att jag måste höra hur det har gått för dig.

• Elvira01

Hej, vad jag lider med dig! Vi har diskuterat barn i flera år. Första omgången slutade i att vi separerade, för att han sedan skulle ångra sig och komma tillbaka, med en önskan om att skaffa ett barn med mig ändå. (Han har ett sen innan). Vi blev gravida och fick en son. När sonen var ett tog jag upp diskussionen om ett syskon, då jahg inte är "färdig" och tycker att sonen ska ha ett syskon i sin närålder (halvsyskonet MYCKET äldre). Det vart blankt nej. Inga bra anledningar han kan prestera, bara blankt nej. Jag har också funderat mycket fram och tillbaka på skilsmässa eller inte, så jag förstår dig precis! Enormt svårt... Det är en sådan sorg när man längtar, och är ensam om sin längtan. För din del ännu värre, som måste sörja ett barn också! Skickar hundra styrkekramar!

Tråkigt att höra att han kanske "väntar ut dig", har du berättat för honom att du befarar att det är hans strategi? (Inte för att jag har med det att göra, du behöver inte svara! Blir bara nyfiken, för min man har en tendens att gömma undan saker han också, med förhoppningen att jag ska "glömma bort det"....)

Hur funkar terapin?

• Elvira01

Ja, vad ska jag säga... Jag förstår så väl att du känner dig lurad, och jag känner att du har varit utsatt länge, både före, under och efter graviditeten. Att han offrat sig är väl mest skitsnack, hur kan man se det som ett offer att ha en familj som älskar en? Min son är 3. Och ja, jag känner det som att jag bara har en, liksom du. Oavsett att där är en till. Det är ju inte mitt barn, även om jag såklart bryr mig  ändå, så är det inte samma sak.
    Jag håller på dig, oavsett vad du beslutar, det är bara du som kan känna vad det finns utrymme för i ditt hjärta. Har du tänkt på att bryta upp, och kanske ha chansen att träffa någon annan? Så har jag tänkt, många gånger. Och kanske kunna skaffa ett syskon till min son med en annan man. Även om det blir ett halvsyskon till då.

Svar på tråden Är jag egoistisk som vill ha ett till barn när min man inte vill?