Är jag egoistisk som vill ha ett till barn när min man inte vill?
Skriver denna tråd för att jag inte vet vad jag ska ta mig till.....
Min situation är denna
Jag och min man har ett barn, min man har ett barn sedan tidigare, i oktober fick vi vårt andra gemensamma barn som dog vid födseln, fullgången och frisk. Min man steriliserade sig under graviditen för att han inte ville ha fler än tre. Jag kände snabbt att jag ville försöka igen, jag måste få ett levande barn! Sorgen förtär mig och det enda som ger ett ljus just nu är tanken på att bli gravid igen. Jag har gjort efterforskningar och har förstått att man kan bli gravid ändå via Ivf.
Nu till saken, min man säger att han inte vill. Vilket för mig ger mig en sådan ångest och panik så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vi har börjat med terapi och han säger att om vi får ett sådan förhållande som han vill ha kanske han vill försöka igen, men det kan lika gärna bli ett nej då med. Han ber mig ge honom 6 måm- 1 år. Det är lång tid för mig just nu, det är ju inte ens säkert att vi kan få ett till och han vill att jag ska vänta så länge på att han kanske ångrar sig. Jag ser det som att jag har gjort saker för honom för att han ska vara lycklig varför kan han då inte försöka ge mig det jag behöver? Jag har hjälpt honom med hans son, alltid funnits där och stöttat, ska tilläggas att vi har honom mycket. Han kräver av mig att jag inte ska göra skillnad på honom och vår dotter vilket jag försöker och det är inte alltid så lätt. Jag ska älska hans son och ta hand om honom men han vill inte ge mig ett till barn som är hans.
Så vad gör jag nu? Ska jag skilja mig redan nu, eller ska jag vänta? Det har gått så långt att jag t.o.m funderat på inseminering och tänkt att om jag ska vara bonus till hans son så kan han vara det till mitt barn. Galet tänkt, jag vet, men att förlora mitt efterlängtade barn har gjort mig knäpp av sorg. Ett till barn ersätter inte honom men ersätter kanske den tomhet jag känner. Och det barnet skulle vara så älskat, så älskat.
Någon som kan ge mig ett råd? Och snälla om ni känner att jag är dum i huvudet och inte förstår låt hellre bli att skriva något,för jag mår tillräckligt dåligt som det är. Jag vill ha råd om vad jag ska göra inte höra att jag är en egoist för det får jag höra från min man, och det gör tillräckligt ont.