Copyjulia skrev 2013-05-10 22:49:44 följande:
Jag har ätit Sertralin i snart 6 månader nu. Det märks ju inget på sonen just nu men man vet ju inte vad det kan ha för långtidseffekter. Pratade med min läkare om min oro och hon sa att ett forskningsresultat faktiskt visat att barn vars mammor ätit Sertralin under amningen var något intelligentare. Kanske en undersökning att ta med en nypa salt, men skönt att höra att undersökningen inte visade några negativa effekter iaf.
Jag ska börja med 100 imorgon men fasar lite för det.... Tänker på lillan. Men jag har tagit hela min graviditet..... Sänkte fr 75 t 50. Men har haft mycket de senaste åren m IVF, sjukskrivning i samband m graviditet, havandeskaps, 38 Tim förlossning....... Omställning att bli mamma och ha bonusbarn på halvtid. Har haft ångest i veckan men som trappats av och tänker nu "jag kanske ändå inte behöver höja". Ska kontakta en för KBT bedömning. Samma tankemönster kommer upp nu när jag går hemma som för 5 år sedan. Som sagt.... I skrivande stund är jag tveksam t höjning...... Har ju ingen ångest nu.