Sertralin + amning
Någon mer som tar Sertralin och ammar? Hur stor dos tar ni? Har ni märkt någon påverkan på barnet? Vad har era läkare sagt om ev risker?
Någon mer som tar Sertralin och ammar? Hur stor dos tar ni? Har ni märkt någon påverkan på barnet? Vad har era läkare sagt om ev risker?
Jag äter Sertralin och ammar min 6 månaders tös.
100mg/dag tar jag.
Märker ingen skillnad på tösen.
Åt dem även när ett av mina andra barn var liten och ammades, men då var det barnet över året.
Nej, jag klarade mig utan första månaderna. Har ätit i ett par månader.
Men för mig är det ett nödvändigt ont lksom.
Bättre att jag mår bra än att jag inte klarar att ta hand om mina barn alls.
Personligen tror jag nyttan med amning överväger riskerna med medicinen och jag har som sagt inte märkt något alls på bebisen.
Jag tar själv 75 mg men har idag fått veta att jag ska höja till 100 mg.....
Min läkare säger precis som era att det är ingen fara och min dotter har jag inte märkt något på. hade en vännina här innan och hon sa att min dotter är hur lugn o trygg som helst
Men så himla tråkigt att behöva ta.... men som ni skrivit "ett nödvändigt ont".....
Jag har ätit Sertralin i snart 6 månader nu. Det märks ju inget på sonen just nu men man vet ju inte vad det kan ha för långtidseffekter. Pratade med min läkare om min oro och hon sa att ett forskningsresultat faktiskt visat att barn vars mammor ätit Sertralin under amningen var något intelligentare. Kanske en undersökning att ta med en nypa salt, men skönt att höra att undersökningen inte visade några negativa effekter iaf.