Inlägg från: tahira |Visa alla inlägg
  • tahira

Julpresent till pedagogerna?

Vi ger motsvarande 200:- per barn som samlas in av den som tar tag i det. Den föräldern brukar fråga klasslärarens kollegor om det är något speciellt som intresserar/ önskas och så utgå från det. 

I år blev det inte roligare än en blomma och presentkort på ett stort varuhus. Men hon är mitt uppe i en flytt så det kändes lämpligt.  

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira

Vi mejlar för övrigt att info fram och tillbaka, och diskuterar present och hur mycket pengar som skall ges i gemensamma mail-trådar. Då kan de som vill engagera sig, och de andra kan bara lämna över pengar. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira
    Singoallaa skrev 2012-12-15 17:47:07 följande:

Oj 200kr per barn det är mycket pengar för en julgåva tycker jag! Om det går 20 barn i en klass så blir det 4000kr i gåva, är inte det lite väl överdrivet?
    Det går 12 barn i klassen

Sedan är det som Lola påpekade, att vi inte bor i Sverige, utan i London, och barnen går på en privat skola. Jag tänker som så att i jämförelse med skolavgifterna är 20 pund ingenting

Men summan har varierat genom åren, beroende på hur nöjda vi varit med läraren (de byter lärare varje år). Förra året gav vi 35 pund istället för 20. När den första läraren de hade slutade efter en termin gav vi tio. Henne gillade vi inte så mycket
Svar på tråden Julpresent till pedagogerna?