Inlägg från: Johannan |Visa alla inlägg
  • Johannan

Låta brösten sina

Hej! Jag valde att inte amma heller men fick inga tabletter. Tre dagar efter förlossningen rann mjölken till och dag fyra var brösten gigantiska men den gick det ner igen. Fjärde dagen var alltså värst och sen blev det mindre och mindre och efter ytterligare en vecka var brösten i stort sett som vanligt.

Håll ut så kanske det vänder för dig också snart. Jag duschade varmt men framförallt satt ag med en vetekudde över brösten på kvällarna. Det hjälpte verkligen och sen tryckte jag försiktigt på brösten, där det spände som mest liksom. Utifrån och in och åvanifrån nedåt, hoppas du förstår vad jag menar :P Jag var noga med att bebis inte fick gosa med brösten heller och använde en sportbh som satt åt dygnet runt för att inte stimulera dom.

Lycka till!

• Johannan

Det lät ju väldigt smidigt om det fungerar. Det ska jag lägga på minnet till nästa gång! :D

• Johannan

Ja gör det för det var jätteskönt att sitta i soffan med värme på boobisarna ;) Hoppas verkligen du gjort värsta dagen nu och att det vänder för dig!

• Johannan

Anledningen dom gav mig var att tabletterna kunde hade mycket biverkningar så det var oftast bättre att försöka få det att sina av sig självt och det kan man ju hålla med om iofs.

• Johannan

Lite läckte det för mig också men inte mycket. Hoppas du snart slipper besvär!

Svar på tråden Låta brösten sina