När är man klar med bio-försöken?
Hej,
Du har fått många fina kloka svar här, bl.a. av JP01 och trulsa. Följ gärna deras råd.
Det känns som att du resonerar moget och klokt och jag tycker ni tryggt kan köra igång med adoptionsprocess nu på en gång. Under resans gång mognar och landar känslorna, och jag kan inte med ord beskriva den underbara känslan då vi första gången fick se ett foto på vårt blivande barn som väntade på oss på andra sidan jorden!
Jag förstår inte alla dessa läkares okunskap och ovilja om att informera och rekommendera adoption som ett fullständigt likvärdigt och ibland till och med bättre sätt att bilda familj!!! Jag tycker det är så tragiskt...
Jag var i samma situation som er men med ungefär dubbelt så lång tid i IVF-världen... Det enda jag/vi verkligen verkligen ångrar är att vi höll på så länge innan vi körde igång med adoption. Hade vi haft läkare och kuratorer/psykologer på kvinnoklinikerna som varit positiva, stöttande och informativa till adoption så hade vi garanterat börjat många år tidigare med adoption.
Stort lycka till, och berätta gärna hur det går!