När är man klar med bio-försöken?
Hej! Jag behöver lite hjälp från er som har eller ska adoptera. Vi är i en situation där vi börjar inse att det nog inte blir några bio-barn för oss. Vi har anmält oss till föräldrautbildningen för adoption och är medlemmar i en organisation. Nu till min fråga - vid samtal både med utredaren i kommunen och i organisationen nämns det att det är viktigt att man som blivande adoptionsförälder är klar med försöken att få biobarn och att man mentalt har kommit över det. Måste det vara så? Och hur vet man att man har nått dit? Hur har ni tänkt och känt? Jag blir gravid emellanåt men får bara missfall, Ivf, utredningar och mediciner har inte hjälpt. Vi har kämpat i 4 år, inga fel har konstaterats och de flesta läkare är positiva och menar att bara vi inte ger upp blir det nog barn till slut. Men nu orkar vi inte så mkt mer.. Det känns som om det är upp till mig och min man att dra i bromsen och välja en annan väg, inget läkarna säger. Jag tänker att det hade varit mer självklart om någon av oss fick ett infertilitetsbesked för då vet man ju att det inte blir något... Mina frågor är seriöst menade och om jag formulerat mig så att någon tar illa vid sig ber jag om ursäkt. Vi vill ha barn, bio eller A
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 10:57
Dumma iPhone...
Bio eller adopterade spelar ingen roll, så har vi det utrett med
Så - hur visste ni att ni var klara och hade bearbetat att det inte blev några biobarn? Elle kan det gå bra att adoptera ändå?