-
Ptja, kanske det. Vad bra, då kör jag på och sliter ner det lite så att pipandet försvinner med tiden.Pallas skrev 2014-01-25 17:24:42 följande:Jag vet inte hur det är på din bil, men när jag kollade med BMW-verkstaden så sade de att min 325:a har någon slags mojäng bland fjädrarna i handbromstrumman, som brukar tappa stinget med åren. Jag tror han sade att den har något med automatjustering att göra? (Eller så har jag blandat ihop det med något annat.) Kanske kan en "slapp" sån mojäng göra att backarna börjar ligga emot lite?
-
Dåså, då är jag klar efter en torsdag-kväll i garaget.Noname00 skrev 2014-01-23 19:52:02 följande:Det brukar gå sönder så har du tur så det det som är felet.
Att komma åt effektsteget till fläkten krävde urmontering av handskfack och en annan panel under detta, samt lite kablage. Sen kunde man flytta ur en luftkanal med lite milt våld, efter det lossade man spjällmotor och därefter spjällhus. Sen kunde man med en del pillande få ur gamla effektsteget.
Jag monterade min nya från Tyskland, och så återmonterade jag allting. Nu funkar fläkten.
/Puppa. -
App app app Topps, nu går du från ämnet!
Vi är här för att svettas och beklaga oss, och fira meckar-segrar i garaget, inte promota hastighet eller fordonsträffar.
Men najs för dig nontheless, och hoppas det går bra för dig under 2014!
/Puppa -
2007 köpte jag en ny bil. En 2007 års modell, med 1000 mil på mätaren.Pallas skrev 2014-02-07 18:44:35 följande:Jag har sökt nytt jobb. Om jag får det ska jag fan ta mig köpa en sprillans ny bil!
Jag kommer aldrig i hela mitt liv köpa en ny bil igen. -
Roxanana du är i FEL tråd. Här sysslar vi med mek-problem (och dess lösningar).Roxanan skrev 2014-02-19 00:56:21 följande:
Det var ju hoppfullt att höra! Audi TT då? Vet en som behöver sälja sin omgående och kan få ett bra pris. Är ute efter något med klös och attityd i, som mig. Gärna litet också.
Posta en tråd (eller sök existerande tråd) i Motor-delen på forumet istället.
Mini Cooper, nya årsmodeller är INTE nån gammal Rover. Det är BMW som bygger dem. De är fina bilar.
Men som sagt, fortsätt inte i den här tråden. Tack
/Puppa -
Jag valde att inte svara för jag anser att du redan är rätt ute med din felsökning.Pallas skrev 2014-02-19 10:05:11 följande:Vad tror du om Seaten, Puppa?
Och jag tror inte du har tändproblem, du har ju gnista. Jag är absolut inne på samma sak som du - filterbyte, alt pumpen har inget "flås". Tror ditt filter sitter på samma ställe som på min Golf 2, det är nog inte modernare än så. Dvs under bilen, ganska långt bak, och framför höger bakhjul.
Sen funderar jag på om du inte har två pumpar - en "vanlig" bränslepump, och sen en som sitter och doppar sig direkt i tanken. Borde komma åt genom att lyfta bort baksätesdynan?
Själv har jag bytt soppapumpsrelä på två Golfar som strular. Tänkbart att det kan vara relät men då skulle inte pumpen gå... tycker man. Men jag har också varit med om relän som "nästan" gjort sitt jobb vilket kanske låter konstigt då ett relä antingen är på eller av, men det har som sagt hänt. Ett till synes fungerande relä gjorde inte sitt jobb. Tror det var ABS den gången. Kunde få reläet att "klicka" när jag kopplade ur det, men inte att funka i den krets den ska vara monterad så att säga.
/Puppa. -
Dåså, då var vi igång igen. Frugan ringde någon mil hemifrån i 330'n, "den bara dör när jag svänger".
Väl hemma efter omstart kom den inte runt kröken uppför gatan där vi bor.
Koll av batteri/laddning med motorn på (misstänkt låg) tomgång: 14 Volt.
Provkörning, tvekar vid acceleration, men drar sen hårt, bra och rent hela registret, men lite lite seg att komma iväg. Blinkar höger in på macken, lägger om ratten, Servot blir tungt och bara tändningen är på, rullar in med död motor. Tankar, startar om, åker hem incidentfritt. Tomgångsvarv på hemma på uppfarten gräsligt lågt ---> i.imgur.com/Hx6rICs.jpg
Symptomen verkar tyda på trasig kamaxelgivare.
/Puppa -
Det var lågt. 1/4 tank, max.Noname00 skrev 2014-02-24 20:00:10 följande:Hur mycket soppa hade du i tanken?
Tankade upp lite, till över hälften, och hade själv en idé om att den fått i sig lite av "sumpen".
Rimligen skulle man behöva ta ner tanken o verkligen göra rent på en bil med över 25k på mätaren, men ändå.. symptomen är de jag fatsnat på, d.v.s symptom på just kass kamgivare.
Och tomgång när bilen står still är också oroande låg. -
Tog bilen till jobbet idag. Inga som helst problem. Jäkla märkligt.
Men men, nu har jag reservdelar på väg hem i posten från Tyskland och så ska jag träffa en kille i grannkommunen i början av mars som erbjudit sig kolla ev. felkoder med BMW-scanner. -
You bet.Noname00 skrev 2014-02-27 19:39:16 följande:Passa på å släck airbaglampan.
Fast peppar peppar, den har också lyst med sin frånvaro i snart två månader.
Faktum är att jag ska köpa den här killens diagnosprogram och kontakt/sladd så jag kommer sedemera kunna hantera detta själv hemma i garaget.
/Puppa