Rabarbapuppa skrev 2018-01-09 09:25:15 följande:
Nja, tipset var tvåkomponentsklister.
Att trä på fjäder och sen trycka fast knappen igen över denna och stången till spärren som ju löper genom handtaget. Sagt och gjort, valde en kraftig och giftig historia från Bauhaus. Blandade lim o härdare, smetade i hålet i knappen och tryckte fast och fixerade sedan det hela med silvertejp. Fick stå o härda i nästan fyra dagar, men direkt jag lossade tejpen så.... pjong! Flög knappen igen. Det fäster liksom inte.
Fick tag på en kille som sålde mig en komplett begagnad spak med fungerande knapp för 200 spänn, så det blir till att krypa under o lossa vajrar och sen ta loss mittkonsoll och byta hela spaken. Mera tid i garaget m.a.o, håhåjaja.
Kul med Camaron!! Grattis!!
/Puppa
Ja det där är något som är bökigt! En del plaster är helt omöjliga att få lim att fästa på.
Jo, det är kul, fast blir nog en hel del jobb och en hel del pengar innan den är som jag planerat. Motorn verkar slut, fast den går att dra runt på startmotorn. Bankar i lagren när den väl tänder. Fast jag har ju en annan motor att ta delar från. Har öppnat den och kollat, 4-bultat truckblock, ser ganska nyborrat ut, överdimension till 355", inga vändkanter. Med en 400" vevaxel har jag plötsligt 388" att leka med.
Nästan 6,4 L istället för 5,7. Ganska lätt att komma över 300 HK. Får väl räkna på vad det skulle kosta... Viktigast är att först få bukt med all rost i alla fall. Tur att det finns ekonomiplåt. Beställt plåt för ca 10 000 redan...