Mekarskryt!
Men men, nu har jag reservdelar på väg hem i posten från Tyskland och så ska jag träffa en kille i grannkommunen i början av mars som erbjudit sig kolla ev. felkoder med BMW-scanner.
Alla OBD2 koder börjar på P.
ELM 327 Bluetooth är suverän har den alltid med mig i fickan.
Vart köpte du dem och vad gick de på?
Och oxide clean kan man behöva köra flera ggr innan det blir rent.
Sist kör man contact protect.
Oxide clean är suveränt bra mot gröna oxidera kontakter.
Lite stålborste på pinnarna brukar inte skada järma samtidigt med medlet.
Själv hade man otroligt dålig gång när motorn blev varm motorlampan har kommit och gått men har varit konstant de senaste månaderna.
så jag gick in för ventilkåpspackningsbyte.
Det var helt kruttorrt i brunnarna för tändspolarna så jag hade mina aningar att det inte var det som var felet men inte kan lämna tillbaka grejerna så gick jag in för byte då den läkt på utsidan.
Packningen var hård som glas och gick sönder när jag skulle ta bort den.
Sparsamt med blå silikonpackning i halvmånarna.
Tror jag fick till bytet ok det går inte riktigt att göra fel, man gör rent ordentligt och lägger på packningslim tunn stränk enbart inte centimetertjock monterar tillbaka omgående och drar skruvarna tills det tar stopp.
Bilen gick lite ojämnt i början men sen stabiliserade den sig motorlampan släcktes efter ett tag men kom tillbaka vid nästa körning.
Enda skillnaden är att den går inte dåligt på tomgång förut var det som att den gick på 5 cylindrar.
Börjar undra om inte vevhusventilationen är tilltäppt.