Mekarskryt!
Bl.a har jag köpt ny (beggad) bil och njuter således av den. Det bidde en 316 Ti Compact med en tidigare ägare (förutom BMW själva) En 04'a. Den är i det närmaste felfri men så inspekterade jag den såklart supernoga i solljus häromdagen, och visst sjutton har den fått tendens till det klassiska E46-problemet med rost i skarven mellan bakre hjulhus och kofångare. Min 330 har exakt samma (åtgärdat) men jag inser att om jag tar detta nu så hinner det inte sprida sig. Är väl en fläck på 3 x 3 millimeter kanske. Borde gå att slipa ned och grunda och lägga i en dutt färg + klarlack.
Obalansen i 330'ns framhjul är fortfarande inte borta efter tre försök, nu är den dock minimal men jag gitter inte ta tag i det mer. Överväger ändå fälg/däckköp, en kompis har ett par 18-tummare som borde sitta som en smäck.
Och så lade dimljuset av, det är tydligen H11 och jag hittade en video på Tuben om hur man byter. Lampor införskaffade.
Och så plötsligt igår - Golfens (87'a GTI) bakdörr går inte att öppna. Man får det lilla handtaget i handen men inget händer i låset.
Misstänker att... ja, nä, om jag ska vara ärlig misstänker jag ingenting, för jag har fasen igen aning.
Måste en bakdörr (den är fyrdörrars) gå att öppna utifrån på Bilbesiktning? Det är nämligen snart dags.
/Puppa.
Jag har i helgen gjort ett bromsrörsbyte på en Saab 93. Sen passa jag på att tvätta och städa ur en Saab 9000 som jag fick i lördags. Den blev riktigt fin. Fast den har 30000+ på mättaren och går kanon fint i både motor och låda. En lysande abs lampa ska fixas till och byta av vindruta innan besiktning.
Golfen har inte hänt så mycket med mer än att jag har hittat en lucka som ska hämtas och bytas.