Mekarskryt!
Börjat med lite effekthöjande åtgärder på Buicken, Det blir inga dramatiska grejer, Kamaxel som motsvarar polisbilarnas, spridare likaså, modifierar luftintaget. Tänker bygga ett dubbelt avgassystem också. Det är ungefär vad man kan göra utan att behöva chippa om databoxen. Jag har 185 HK original, polisbilarna är specade till 210 HK. Ingen dramatisk förändring men nånstans ska man ju börja.
Jag tragglar på med mina BMW. På 330'n blev det ganska omfattande byten av slangar och kopplingar i kylsystemet. Det som började med trasigt expansionskärl växte och resulterade i byten av en hel mängd nya delar, kopplingar, ett par slangar, nya O-ringar, termostat till automatväxellådan, ny vattenpump etc. Men nu är systemet fyllt, luftat, och tätt. Bara för det så fick jag ett MMS av frugan igår, en bild på varningslampan för antispinn och ABS - garanterat givaren som börjar ge sig. Suck.
I övrigt är bromsskivor bak, inkl klossar och slitagevarnare beställt från Tyskland. 1067:- hem till dörrn.
På min lilla 316 återstår flera åtgärder. Motorlampan är tänd och den varnar för trasig förvärmningskrets främre lambdasond. Har försökt få hjälp från Bosch med elschema men det gav ingenting. Vill mäta mig fram till om det är matningen till kretsen från bilen som är dålig, eller om det verkligen är tråden i lambdan som är paj. Har krupit till korset och beställt ny lambda. Surt. Hoppas få stil på det.
Vidare måste den bilens framruta bytas, sprickor i synfältet och besiktning slutet av mars. Jag antar att jag även kommer få nedslag på framvagnsbussningar/länkarmar. Och så står den inför sin årliga service/stämpel i boken. Tusenlapparna flyger.
/Puppa