Mekarskryt!
Nu har jag fått skruvutdragarna, de är i billigaste laget laget men vad kan man förvänta sig för 16 kr inkl frakt, man får vad man betalar för.
Jag ska prova dem.
Nu har jag fått skruvutdragarna, de är i billigaste laget laget men vad kan man förvänta sig för 16 kr inkl frakt, man får vad man betalar för.
Jag ska prova dem.
Har en del problem med min chevrolet captiva som jag måste lösa, abs antispin och antisladd + styrvinkelsensor lyser, med felkod för styrvinkelsensor + givare höger bak.
Bytte givare höger bak men felkod består och lampor lyser.
Misstänker fel på abs modulen.
Har ingen laddning längre på captiva, så jag måste kolla det först innan jag går vidare med ABS.
Beställde en regulator till chevan från en firma i sthlm.
Dock så fattades det ett stift, så de skickade en ny.
När den dök upp så var den utformad på ett annat sätt.
Om vi jämför lite bilder från E-bay.
Den första jag fick såg ut så här.
www.ebay.com/itm/Regler-31400-85Z00-31400-85Z01-31400-85Z02-96540542-96838439-96954113-93744610/352203691765%3AChevrolet&hash=item5200f9d6f5:g:yMcAAOSwfVpYwtGW
Den andra.
www.ebay.com/itm/Lichtmaschinenregler-Regler-93744610-96408588-96540542-96627029-296838369-VRD717/352203695663%3AChevrolet&hash=item5200f9e62f:g:NXkAAOSw4A5Yws6-
Monteringshålen och B+ stämmer dock har den senare delen 2 st små runda kontakytor under ena monteringshålet till höger syns på första bilden.
båda finns inte på delen som skickade först.
När jag kollar på e-bay så verkar båda delarna vara kompatibla med OEM 93744610 som är GM:s reservdelsnummer.
Delen hävisar ju till en massa märken och generatorer, så Även om det skiljer sig lite och inte är samma form så utgår jag från att båda regulatorerna passar.
Ska se om jag kan få den bytt nästa vecka.
Beställde en regulator till chevan från en firma i sthlm.
Dock så fattades det ett stift, så de skickade en ny.
När den dök upp så var den utformad på ett annat sätt.
Om vi jämför lite bilder från E-bay.
Den första jag fick såg ut så här.
www.ebay.com/itm/Regler-31400-85Z00-31400-85Z01-31400-85Z02-96540542-96838439-96954113-93744610/352203691765%3AChevrolet&hash=item5200f9d6f5:g:yMcAAOSwfVpYwtGW
Den andra.
www.ebay.com/itm/Lichtmaschinenregler-Regler-93744610-96408588-96540542-96627029-296838369-VRD717/352203695663%3AChevrolet&hash=item5200f9e62f:g:NXkAAOSw4A5Yws6-
Monteringshålen och B+ stämmer dock har den senare delen 2 st små runda kontakytor under ena monteringshålet till höger syns på första bilden.
båda finns inte på delen som skickade först.
När jag kollar på e-bay så verkar båda delarna vara kompatibla med OEM 93744610 som är GM:s reservdelsnummer.
Delen hävisar ju till en massa märken och generatorer, så Även om det skiljer sig lite och inte är samma form så utgår jag från att båda regulatorerna passar.
Ska se om jag kan få den bytt nästa vecka.
Nu har man bytt regulator på chevan.
Har haft lysande ABS, antispinn + styrvinkelsensor på min chevrolet Captiva med felkoderna C0460 styrvinkelsensor samt C0050 höger givare bak.
Bytte höger givare bak, men felkoderna kom tillbaka omgående.
Trodde felet låg i Styrdonet för absn eller felaktig styrvinkelsensor så jag lämnade in den, men talade inte om för dem att givaren är bytt, tänkte ska höra vad de kommer fram till.
Självkart ringde dom mig efter mindre än en timme "hej teknikern har gjort en felsökning det är givaren som måste bytas"
Frågade vilken givare men det stod inte på kundmottagarens papper.
Påtalade att om det är höger bak så har jag bytt den, men om dom är säkra på att det är det som är felet så byt den.
"vi ringer tillbaka"
Efter lunch ringer dom mig igen.
"Hej, bra att du sa att du bytt den, det var sladden ovanför givaren som var trasig"
Sanslöst jag fattar ju att de bara läst koder första gången, hade dom bytt givaren så hade felet bestått och och fått betala för det och en ytterligare felsökning bara för att komma fram till att det är sladden.
Då måste dom byta en kabelsats den kostar 1500kr.
Vilket måste vara denna.
www.ebay.ie/itm/222352997119 det är en sladd som är som ett y som går från en kontakt och grenar sig ut till varje bakhjul, eftersom vänster givare bak fungerar så måste brottet eller skadan ligga på den lilla bit kabel som går till höger bakhjul.
Först trodde jag den gick upp i ett hjulhus eller bakluckan, men det verkar gå till mitten under bilen.
Detta måste ju vara det simplaste jobbet att byta bara lossa kontakterna och plastclipsen och trycka dit.
För detta med delar felsökning och arbete så vill dom ha 4900kr vilket jag finner helt orimligt.
Det borde inte ta mer än en timme för en auktoriserad verkstad att komma fram till att det är kablaget, och max en timme att byta detta.
Idag har man beställt vänsterborr, ska göra ett försök att borra ut skruven till nummerskyltsbelysningen.
Det är tyst i tråden är det några som hänger kvar här, rabarberpuppa, rataxes?
Vad är det för årsmodell och motor i den?
Hur går det mer erat mekande?