Pallas skrev 2013-03-26 22:22:55 följande:
Det beror på vilken som funkar för tillfället!
Har fem bilar, just nu funkar 2 skapligt.
-91 Renault Clio RT
-94 Renault Clio
-95 VW Passat VR6 Syncro
-97 BMW E36 TDS
-01 Seat Cordoba Vario
Det är BMW:n (älska) och Seaten som funkar just nu.
RT:an har totaldött. Antingen tändningen eller jordfläta som lossnat eller möjligen startmotorn som avlidit. Har inte haft tid att kolla den. Måste fixa ett avgasläckage och framdörrsprintarna för besiktning.
Den andra Clion har hål på avgassystemet och fastrostade bromsar. Köpte den för att fixa till den och sälja, men det sket sig. Har inte haft tid att ge den någon kärlek alls, sedan jag hade av en glidpinne i oket och inte fick loss den på några villkors vis.
Passaten stendör när den blir varm. Slutar svara på gas. Har felsökt och bytt en jävla massa utan att hitta felet.
BMW:n är lite kinkig på start på plant underlag, dock går det utmärkt i nerförsbacke. Ska byta bränsleledning och se om det blir någon skillnad. Ska även kolla upp förpumpen som sitter i tanken, för den stora pumpen är flång ny och bör inte vara kass. Eller så fuskar jag med en backventil mellan pump och filter. Få se vad som blir.
Kanske jag borde säga upp mig från jobbet för att ha tid med allt detta... Som nybörjarskruvare tar ju allt så förbannat lång tid! Du som var så snabb, du råkar inte bo i Uppsala-trakten?
Snabb är jag pga träning och det blir mycket träning med saabarna jag har.
RT:n går den att knuffa igång? Snabbt sätt att se om den går utan startmotorn. Sprintarna till dörrarna borde inte besiktningen gnälla på.
Bmw:n har jag inget bra förslag på tyvärr
Får Vr6:an soppa när den är varm?