Majsan70 skrev 2012-12-13 11:54:21 följande:
Fast ursäkta att jag lägger mig i. Man G e r inte konsekvenser. Det är ju lix något som kommer automatiskt av en händelse.
Man får ju försöka luska fram varför barnet skriker o sen handla därefter. Ja nu visade det sig att ditt barn hade Aspberger men att hota leder ju ingen vart ändå och absolut inte med en 1,5 åring.
Och varför är vi så rädda för att våra barn agerar som barn? Dvs låter o finns till. Leker o skriker o gråter o härjar? NU menar jag inte att de skall få härja fritt som ligister men vissa saker är ju bara sånt som barn gör.
Fast vänta lite nu. Jag håller med dig i stort men försöker också visa på att barn inte alltid fungerar lika men också på att DET INTE ALLTID FINNS ETT BRA ALTERNATIV, ibland finns bara två dåliga och då valde jag det minst dåliga, att syskonet kunde gå på aktivitet därför att det enda som fick barnet tyst var just att "hota" med indraget barnprogram. Därmed inte sagt att det är en bra lösning, hade jag haft avlastning hade jag definitivt hellre valt det för allas bästa.
Sen har du läst fel, jag skrev att syskonet är 1,5 år äldre, inte att barnet var 1,5 år, stor skillnad.