Inlägg från: Carolinee87 |Visa alla inlägg
  • Carolinee87

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Jag har bf 7-8 Januari (lite beroende på hur man räknar) och jag tycker tiden går så snabbt så ja inte alls hinner med denna gång :O

• Carolinee87
    lina5462 skrev 2012-12-12 20:53:07 följande:
    Va kul att vi är så många!
    Ett helt gäng som ska ha den 10:onde ser jag :D

Är ni oroliga inför förlossningen? Själv är jag mest orolig att bebis ska kika ut innan nyår, det kommer man nog få äta upp enda till 20års dagen ;)

Nog för att det inte går att styra, men skulle vara skönt om den kikar ut efter nyår iaf.

Första ul jag var på fick jag bf 6 januari, blev sedan flyttad till 18onde,  mina egna beräkningar är 5 januari. Ska bli spännande å se vem som hade "rätt"  Cool

Har många saker som kan göra att den kikar up för tidigt, såsom mycket förvärkar, högt blodtryck plus att jag ska flytta till hus på fredag.... eeeeh...

Har ni bestämt namn? :D
    Jag har varit rätt orolig inför förlossningen men det har lättat liiiite iaf, det beror på att jag upplevde min förra förlossning som väldigt jobbig.
    Namn har vi också klart, tog en braa stund innan vi hittade "det rätta" men för några veckor sen blev det klart. Återstår bara att se om namnet passar honom när han väl kikar ut nu :) 
  • Carolinee87
    lina5462 skrev 2012-12-12 21:05:47 följande:

Carolinee87, hur gammal är din andra? :) Hur började den förlossningen?  

Skönt att ha namnet klart. Vi har tre olika alternativ för flicknamn (inte riktigt överens) och ett pojknamn, känner dock att jag slulle vilja ha lite fler pojknamn på lager om det inte skulle passa.

Men det är ju så sjukt svårt! :P

Hon blev 2 i slutet av September :)

Förlossningen började med vattenavgång (droppvis eller vad man ska säga) en stund efteråt kom värkarna igång och lite över 2 timmar efter första värken hade jag vår dotter på bröstet :p Så en väldigt snabb och smärtsam förlossning då jag inte hade en endaste paus mellan värkarna :/

Jo namn tycker jag också är brutalt svårt, hittade många fina namn men inget som jag tyckte skulle passa vårat barn :p 
  • Carolinee87
    lina5462 skrev 2012-12-12 21:32:06 följande:

Oj det gick snabbt! Har du nära till BB?:D
    Jo alltför snabbt för mitt huvud och kropp :/ men annars väldigt smidigt!

ca 25 min har vi till BB så inte så jättenära, sen ska ju dottern lämnas och allt sånt också som lär ta lite tid. Men va på TUL igår så ska antagligen bli igångsatt 2 Januari så det känns lite tryggare men samtidigt läskigt. 
  • Carolinee87

Någon annan som brukar få kraftiga "hugg" av smärta i sidan av magen på nätterna i samband med att ni ex ska svänga er? Har haft så ett tag och det blir bara värre å värre och gör så ont att jag nästan vill gråta.

• Carolinee87
    Dizzylizzy skrev 2012-12-14 15:42:23 följande:
    carolinee87 - ja så får jag med, jag måste ta det väääldigt lungt när jag ska vända mig för att det inte ska bli så, liksom vänja magen vid nytt läge hela tiden..
    Så e de för mig också, men inte alltid jag tänker på det mitt i natten :/ väldigt jobbit!
  • Carolinee87
    Ridderstads tjej skrev 2012-12-17 14:07:06 följande:
    jag undrar om man behöver oroa sig om man fått en ganska brun flytning nu så här sent i graviditeten som man inte haft tidigare? bebisen har rört sig en hel del idag men har senaste dygnet även haft som mensvärk i ryggslutet och sammandragningar oftare. bör jag oroa mig?
    Det kan inte va en del av slemproppen som lossnat? Jag tror inte det är något att oroa sig över alls men känner du dig orolig kan du ringa förlossningen och rådfråga dem.
  • Carolinee87
    Ridderstads tjej skrev 2012-12-17 14:35:37 följande:
    men den brukar väl inte lossna förrän tidigast 2 v före förlossningen??
    Den kan lossna mycket tidigare också och återbildas.
  • Carolinee87
    Ridderstads tjej skrev 2012-12-17 15:11:05 följande:
    men det är inte som slem utan tunn som mina vanliga vita gravidflytningar fast brun istället för vit..
    aijaa, kanske de beror på känsliga slemhinnor? Det är ju också väldigt vanligt..
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!