Inlägg från: Mandarina |Visa alla inlägg
  • Mandarina

Uttråkad och rastlös på jobbet!

oraklet från delphi skrev 2012-12-11 15:42:40 följande:
    utbilda dig till läkar sekreterare ;) fullt ös & bra betalning :)
    Nej. Har utbildat mig i flera år och vill inte sätta mig i skolbänken igen.
  • Mandarina
    oraklet från delphi skrev 2012-12-11 15:44:53 följande:
    ja det gör jag hela tiden går i kbt osv men vi har barn med särskilda behov med 6 jag behövs på hemmaplan så max halvtid hemifrån fungerar... :(
    Har du nån utbidlning? Vad har du för erfarenhet?  Vad är ditt område så att säga?
  • Mandarina
    oraklet från delphi skrev 2012-12-11 15:48:32 följande:
    skulle årligt vilja ha ett jobb med data eller ringa runt till folk struntar att det är tråkigt FK & AF jagar mig indirekt så vill hitta nåt själv... :/
    Kolla www.amv.se
  • Mandarina
    oraklet från delphi skrev 2012-12-11 15:51:59 följande:
    för det är ju så stor chans :)
    Ja tänker man så så kommer man ju ingen vart.

Ett annat tips är att kolla på vilka företag du kan tänka dig att arbeta på. Ring upp dom, och fråga hur man kan skicka en spontanansökan om det dyker upp något aktuellt. Sen mejlar du dom CV+pers.brev. Och sen följer du upp det med ett samtal 2 veckor senare. Testa!

Lycka till!
  • Mandarina
    Studentpappa skrev 2012-12-11 15:58:54 följande:
    Börja handla med aktier, guldläge att ha betalt samtidigt som du tradar:)
    Hm.. tanken har slagit mig
    Har ju ca 100 000 på sparkontot som bara ligger där... och det borde väl vara ett hyfsat startkapital?
    Gör du det eller??
  • Mandarina
    Studentpappa skrev 2012-12-11 16:16:42 följande:
    Nä, jag satt i din sits fast inte lika illa. Understimulerad till tusen, men jag sa upp mig och började plugga istället. Har nu mer än ett halvår innan examen jobb som väntar som även kommer vara roligt och ~5000:- mer i ingångslön än vad jag hade som fullt betald innan:)

Hade dock en kollega som hade ett lugnt jobb ensam på ett litet lager där ingen såg honom. Han tradade järnet hela dagarna.
    Alltså denna understimulansen dödar mig... inger ser en, märks ingen skillnad om man är här eller inte, typ :-/

Hm, nu fick du mig i andra banor... kanske ska kolla upp det. Blev lite sugen. Har haft tanken på det tidigare...
  • Mandarina
    Orcha skrev 2012-12-11 19:22:41 följande:
    Ett heltidsjobb, absolut!
    Oj, e det så illa för dig?? ;)
  • Mandarina
    Orcha skrev 2012-12-11 19:34:01 följande:
    Hahaha...

Ja vafan svarar jag nu?
    Nä, faktum är att jag nog haft tur.
    Cool
    Hehe.. själv har jag inte fått barn ännu.
    Är inne i dejtingstadiet. Så barn lär ju dröja ett tag
  • Mandarina
    Orcha skrev 2012-12-11 19:39:15 följande:
    Knipövningar är ändå uppskattat...
    Haha. Sant!
  • Mandarina

Ingen annan som har någon input?

• Mandarina
    arianne03 skrev 2012-12-12 09:18:43 följande:
    Finns det nån chans att du skulle kunna ta upp allt det du skriver med dig chef? Typ göra en sjukt ambitiös plan för vad du vill uppnå, och att du kommer behöva feedback etc..
    Borde både vara bra för karriären och ge dig mer (vettigt) att göra.
    Har ju redan framfört till min chef att jag e sugen på nya utmaningar om det skulle dyka upp nåt i företaget. Har sagt det ett par gånger men som det ser ut nu så händer inte så mkt, inga nya tjänster på g eller så. Visst kan ju byta avdelning men den andra avdelningen e inte alls lockande, e lite av en support o det är jag inte intresserad av.
    Känns inte som jag vill säga: ja jo, vi har ingenting att göra o surfar hela dagarna, kan du ge mig nåt att göra?
  • Mandarina
    Yelinak skrev 2012-12-12 10:05:07 följande:
    Är du så lättrörlig så är det väl bara att söka nya jobb och öka din lön på kuppen.
    Jag har själv så tråkigt att jag nästan svimmar ibland, men vågar inte byta jobb.
    Att slappa några dagar ibland efter att man jobbat hårt och blivit klar med något projekt
    känns ju bara skönt och lättförtjänt. Däremot om man jobbat 1-2 timmar per dag och slöat resten det
    senaste året så längtar man inte direkt till jobbet längre.
    Grejen har varit att jag inte vågar byta..utan snarare "är det ok att byta"?  Man har ju hört att det inte är bra att byta jobb för ofta. Nu har jag iofs inte gjort det heller direkt, vart på mitt nuvarande 1,5 år, jobbet innan 1 år och jobbet innnan det över 3 år. Men ändå...

precis.. hellre att ha massa att göra o sen kunna slappa nån dag men att slappa hela dagarna och känna sig onyttig/oduktig  känns inge bra alls.. tycker det är chefens jobb att styra upp o se till att sånt här funkar.

Bara trist då jobbet e en så stor del av ens liv... o då e det viktigt att man känner att man "jobbar" så att säga.
  • Mandarina

Har blitt kallad på intervju för ett jobb jag sökt!!

• Mandarina

Ja nu blev jag ju supertaggad för att faktiskt byta jobb... varför vara kvar här när jag inte mår bra av det liksom.

Svar på tråden Uttråkad och rastlös på jobbet!