Inlägg från: Yelinak |Visa alla inlägg
  • Yelinak

Uttråkad och rastlös på jobbet!

Sådär är det nog helt enkelt på många ställen. Alla har olika strategier för att se upptagna ut och få dagen att gå.
    Många rör sig mycket och snackar bort flera timmar varje dag. Andra surfar.
    En del jobbar så ineffektivt så att de verkligen behöver hela dagen, men de är nog inte många.
    Då talar jag om kontorsyrken med mycket eget ansvar, inte någon löpande-band-verksamhet.

Cheferna kan inte lastas allt för mycket för detta heller. Ofta är arbetsuppgifterna komplexa och kontorsråttan är den ende som är insatt i "sina" grejer. Om saker tar 1 timme eller 100 timmar att utföra kan vara svårt att avgöra. Chefernas vardag är oftast enbart att godkänna ledigheter och springa på möten där de tillfredsställer sina chefer.

Det bästa är väl om man hittar något kompetensutvecklingsområde som man kan lägga en massa tid på så att man inte bara slösurfar bort hela dagen. Oftast hamnar man dock i slösurferiet och hasar sig hem seg i skallen.
    Lätt att säga att man borde byta jobb om man sitter tryggt och har räkningar att betala.
    Varför kasta sig ut i osäkerheten även om det skulle vara mer tillfredsställande i vardagen eventuellt.

• Yelinak

Är du så lättrörlig så är det väl bara att söka nya jobb och öka din lön på kuppen.
    Jag har själv så tråkigt att jag nästan svimmar ibland, men vågar inte byta jobb.
    Att slappa några dagar ibland efter att man jobbat hårt och blivit klar med något projekt
    känns ju bara skönt och lättförtjänt. Däremot om man jobbat 1-2 timmar per dag och slöat resten det
    senaste året så längtar man inte direkt till jobbet längre.

Svar på tråden Uttråkad och rastlös på jobbet!