• caroolina85

Gravid och sambon hotar med att slänga ut mej

Ja är gravid i v 13 och tar ja inte bort barnet så hotar sambon med att slänga ut mej.
    För 2 år och 5 månader sedan köpte han ett hus som vi nu bor i. Enbart han står på huset då ja själv kände att ja inte hade pengar att köpa hus för.
    Ja har sedan dess betalat honom "hyra" på 3000.- var månad.

Vad händer nu? kan han bara slänga ut mej och barnet så där

• Svar på tråden Gravid och sambon hotar med att slänga ut mej
  • Anonym (Fjällbert)

Fan så vidrigt det skulle vara om TS krävde halva huset. Det bästa vore väl isf att de räknar ut hur mycket hon betalt i hyra och så får han betala henne den summan.
    TS skulle inte betalt "hyra" från början utan ha betalt av sin del av huset.

Har ni hört talas om preventivmedel? Det är jättebra att använda det om man inte planerar barn.

• Nazca
    caroolina85 skrev 2012-12-11 20:54:51 följande:
    Anonym/skeptisk! För det första är detta en oplanerad graviditet då ja åt P-piller!!! Vet att han sparar på eget konto för att amortera av en större summa pengar vid olika tillfällen, eftersom det var han som köpte huset är ja inte jätte mycket insatt i hans ekonomi. Visst tycker ja han beter sig som en skit med tanke på allt ja gjort för honom och hans son. Men samtidigt är det så svårt att bara lämna den man innetst inne älskar. Men vad är störst, kärleken till sitt ofödda barn eller till honom. Han ger mej heller inget stöd när det gäller aborten utan även allt som den innebär får ja fixa själv
    Tänkte på en sak.
    Får du göra abort nu efter v13?

Om du inte får något stöd hur du än väljer att göra tycker att du ska välja dig själv och ditt ofödda barn.
    Okej att man inte vill ha barn. Men att slänga ut dig är att gå över gränsen. 
    Älskar man någon så känns det inte som om man inte gör så.

Hoppas att allt löser sig till ditt bästa...
  • SweeneyTodd

Det låter som sann kärlek.

• Sara Gigja

Ts - kontakta en jurist! 

Har du rätt till halva huset så har du ju det - Det kan ju bli en bra grund för din framtid med ditt barn, om du väljer att föda det. Tycker inte du ska ha dåligt samvete för att lagen är utformad på det viset.

• Anonym (skeptisk)

Abort och separation låter verkligen som bästa lösningen här tycker jag.

Vem fan vill ha barn och slåss om det i 18 år med en sån idiot?

• Anonym

Det är klart du ska behålla det barn du längtat efter i sju år. Om han agerar så här nu, vem vet vad som kan få honom att vilja kasta ut dig nästa gång - det är inte kärlek!! Använd ditt rationella jag nu och gå inte på förälskelse/kärlekshormoner. Vad är det som säger att han inte ställer andra helt orimliga krav sen och då kanske du står där bitter och barnlös och singel. Nej om Du vill ha barnet och kan ta hand om det är det inget att tveka på. Ditt ansvar är då barnet! Om han vägrar acceptera det och inte vilja följa med och gå i parterapti (eller nått) så kontaka en jurist så du vet vad som gäller.

• KaIi

Ts - vill du inte göra abort så gör verkligen inte det. Bestäm dig för att behålla barnet eller ej först, agera sedan utifrån boendet. Jag skulle personligen inte vilja ha något att göra med en person som din sambo, kärleken skulle dö. Jag skulle absolut inte vilja bo med en sådan man med en bebis.

Älskade döttrar Ophelia 20081025 Livia 20100516. Bf 20130105.
  • Modgun
    Hemlig123 skrev 2012-12-11 15:17:09 följande:

Jag håller helt och hållet med er..
    Jag och min sambo gick isär efter 10 år och vi gick igenom MYCKET!
    Men inte fan krävde jag halva huset hans och grejer..

Jag och sambon stod skriva båda två på gatan huset stod på.
    Sambon ÄGDE huset 100% då HAN stod på lån, lagfarter osv osv. 
    Men visst, han köpte det när vi var tillsammans..

Men ändå.. Han har ju stått för ALLT, då kan ju inte jag kräva halva kåken.
    Det är fult gjort.. Riktigt fult!             
    Och att hota med att slänga ut sin gravida sambo om hon inte gör abort, är ett "moder Theresa drag" då eller?
  • Nazca
    Anonym (Fjällbert) skrev 2012-12-11 22:38:03 följande:
    Har ni hört talas om preventivmedel? Det är jättebra att använda det om man inte planerar barn.
    Du verkar inte vara läskunnig.
    TS skrev tidigare att det var en oplanerad graviditet.
    Hon åt p-piller när hon blev gravid. 
  • sextiotalist
    Modgun skrev 2012-12-12 11:21:36 följande:
    Och att hota med att slänga ut sin gravida sambo om hon inte gör abort, är ett "moder Theresa drag" då eller?

Det känns inte som drömmannen direkt.
Svar på tråden Gravid och sambon hotar med att slänga ut mej