• Nazca

Gravid och sambon hotar med att slänga ut mej

MrsKnapa skrev 2012-12-11 12:40:32 följande:
    Flyttasjälv ut!
    Bara för du betalat hyra betyder de inte att du äger huset, eftersom du skrev att duinte ville ståpå huset eftersom du inte hade råd. Är de alltså hans hus som du också bor i.
    Så länge de inte har skrivit ett eget samboavtal så har TS rätt till halva huset enligt Sambolagen.

TS: Ta kontakt med en jurist... 
    Bor själv i ett hus som jag inte står på. Skrev ett eget samboavtal där jag avskrev mig rätten till min halva av huset. Allt som är inköpt EFTER att ni flyttat ihop har du rätt till enligt lag. Så halva huset är ditt. Vill han att du ska flytta måste han köpa ut dig.  
  • Nazca
    caroolina85 skrev 2012-12-11 20:54:51 följande:
    Anonym/skeptisk! För det första är detta en oplanerad graviditet då ja åt P-piller!!! Vet att han sparar på eget konto för att amortera av en större summa pengar vid olika tillfällen, eftersom det var han som köpte huset är ja inte jätte mycket insatt i hans ekonomi. Visst tycker ja han beter sig som en skit med tanke på allt ja gjort för honom och hans son. Men samtidigt är det så svårt att bara lämna den man innetst inne älskar. Men vad är störst, kärleken till sitt ofödda barn eller till honom. Han ger mej heller inget stöd när det gäller aborten utan även allt som den innebär får ja fixa själv
    Tänkte på en sak.
    Får du göra abort nu efter v13?

Om du inte får något stöd hur du än väljer att göra tycker att du ska välja dig själv och ditt ofödda barn.
    Okej att man inte vill ha barn. Men att slänga ut dig är att gå över gränsen. 
    Älskar man någon så känns det inte som om man inte gör så.

Hoppas att allt löser sig till ditt bästa...
  • Nazca
    Anonym (Fjällbert) skrev 2012-12-11 22:38:03 följande:
    Har ni hört talas om preventivmedel? Det är jättebra att använda det om man inte planerar barn.
    Du verkar inte vara läskunnig.
    TS skrev tidigare att det var en oplanerad graviditet.
    Hon åt p-piller när hon blev gravid. 
  • Nazca
    Anonym (skeptisk) skrev 2012-12-12 11:35:46 följande:
    Och då tycker jag att man gör abort, för man försökte inte få barn, det fanns inget samförstånd om det alls.

Men sen tycker jag inte man ska ha kvar en relation med en man som beter sig så heller.

Varför ska man göra abort då?
    Om man äter p-piller, råkar bli gravid så betyder det inte att man inte vill ha barn ändå.
    Om så varit fallet så hade min vännina gjort abort två gånger bara för att det inte fanns något samförstånd!
    Barnet behöver inte vara oönskat för det. Bara en underbart oplanerad överraskning. 

Kan säga att jag inte hade gjort abort om jag hade blivit gravid på p-piller.
    Det är ett idiotiskt resonemang i mina öron. 
Svar på tråden Gravid och sambon hotar med att slänga ut mej