• Anonym

Gravid och sambon hotar med att slänga ut mej

Är du skriven där kan han inte slänga ut dig hur som helst!!

• Anonym

Köptes det för gemensamt bruk så är det ERT hus! Sen kan han ändå inte kasta ut dig om du är skriven där.

• Anonym

Förekom honom och flytta själv! 

• Anonym
    Anonym (..) skrev 2012-12-11 13:17:35 följande:
    Stackars karl!!!
    Jag skulle inte ha samvete att kräva halva huset som min man snällt har gått å köpt å betalat helt själv för at vi ska ha någonstans att bo.
    Men alla är ju olika.. 
    Betalat helt själv? Ts betalar också för att bo i huset. Halva värdeökningen är hennes, om hon väljer att separera.
  • Anonym
    Anonym (..) skrev 2012-12-11 13:59:31 följande:
    Ja alltså köpt huset fattar du väl själv!?
    E väl klart som fan hon ska betala hyra! Så som man gör vartän man bor.

Nu vet ju inte vi dock så mkt om deras situation och bara hört en sida av historian.
    Krävs ju trots allt vilket som 2 för att göra barn!

Nej, bara för att hans namn står på lånen och köpekontraktet så gör inte det huset till bara hans. Om man ska betala och hur mycket som är rimligt beror på en mängd olika saker.

Spelar ingen roll vad hans version är. Han kan inte slänga ut ts.
  • Anonym

Vi träffades för 4 år sedan och ja flyttade då in i hans lägenhet (den ägde han själv sedan 10 år tillbaka). Det var en tvåa och eftersom han har en son sedan innan så blev det för litet så vi började leta hus. Sambon sålde sin lägenhet och sattsade dom pengarna på nya huset och eftersom ja inga pengar hafe då att lägga på huset köpte han det själv och står på alla papper. Vi har nu bott där i 2 år och 5 månader. Sambon är 8 år äldre än mej och har ett barn sedan tidigare, ja var ärlig och gjorde klart från början att ja någon gång vill ha ett barn. Han sa att han kunde tänka sig två. Med i flytten följde även olika bebis saker som hsn sparat med. Nu efter ett 4 år långt förhållande blev ja oplanerat gravid. Ja blev glad och sambon har inte sagt så mycket fram till nu. Väljer ja att behålla barnet får ja klara mej själv och leta nytt boende. Nu står ja här och vet varken in eller ut. Hur konstigt det än låter så älskar ja ju honom, men ska ja tvingas ta bort barnet som ja längtat efter i 7 år

• Anonym

FLYTTA ABSOLUT INTE ut från ert gemensamma hem, kan kosta dig dyrt senare. Eftersom du lämnar din halva av huset och kommer få svårt att få ut den!

• Anonym

Vill du ens bo kvar med någon som hotar och kasta ut dig och ditt ofödda barn??

• Anonym
    Anonym (skeptisk) skrev 2012-12-11 20:22:58 följande:
    Men varför blir man gravid med någon som bevisligen inte vill ha barn?

Detta är konstigast av allt en kvinna kan företa sig, TS hur tänkte du där?
    Varför läser du inte så får du svar på det
  • Anonym

Det är klart du ska behålla det barn du längtat efter i sju år. Om han agerar så här nu, vem vet vad som kan få honom att vilja kasta ut dig nästa gång - det är inte kärlek!! Använd ditt rationella jag nu och gå inte på förälskelse/kärlekshormoner. Vad är det som säger att han inte ställer andra helt orimliga krav sen och då kanske du står där bitter och barnlös och singel. Nej om Du vill ha barnet och kan ta hand om det är det inget att tveka på. Ditt ansvar är då barnet! Om han vägrar acceptera det och inte vilja följa med och gå i parterapti (eller nått) så kontaka en jurist så du vet vad som gäller.

• Anonym
    FruNaftra skrev 2012-12-12 12:07:46 följande:
    Istället för att sitta här och lyssna på expertgooglare så borde du kontakta en jurist omgående. Ofta kan man få en timmes konsultation gratis.

Är du skriven på adressen har jag för mig att man inte har rätt att kasta ut någon. Där gäller 3 månaders uppsägning. Speciellt när du betalt "hyra".

Men...du bör prata med en jurist om detta.
    Vad jag vet kostar en timme ca 1500 kr men det är gratis om man ringer och pratar lite kort
  • Anonym

Tittar man här inne på FL är det verkligen MÅNGA som blir gravida trots p-medel. Det är verkligen konstigt då det är typ 1% risk att bli gravid med p-piller.

Jag tror många slarvar!

Svar på tråden Gravid och sambon hotar med att slänga ut mej