camilla1979 skrev 2013-03-12 11:02:30 följande:
ah ... håller med dig, det är riktigt ruttet och har för mig att Norrland har sämre villkor över huvud taget när det kommer till detta, fattar inte varför och känner absolut att det är diskriminerande. Känns väldigt godtyckligt att det är upp till de goda lokalpolitikerna om man har rätt till barn eller inte....
Är ju inte direkt så att man har detta i åtanke när man väljer bostadsort.
Vi hade tur och hamnade i Uppsala där man också är relativt generös med antalet försök (inte lika som Gottland dock) men ja vi hade bara tur!! och så ska det inte behöva vara (barn ska inte vara en statusfråga)
//Camilla
Visst är det 3 gratis försök i Uppsala? Är det några gratis försök med frusna ägg också?
Det är som ni säger helt sjukt att det är olika från plats till plats... Och ännu sjukare är det som
Stargazers skriver att det pratas om att vi som behöver få hjälp måste genomgå lämplighetsbedömning! Varför ska de göra det ännu svårare för oss att bli gravida??? OM man går igenom en utredning, väljer att knapra i sig massa piller, ta sprutor och allt vad det innebär av biverkningar så är det väl GANSKA uppenbart att man verkligen vill ha barn?? Annars skulle man väl aldrig ha sökt hjälp??
För jag menar... SÅÅÅÅÅ roligt är det ju INTE att sitta i en gyn-stol gång på gång inför främmande människor...
Usch, jag blev lite upprörd nu av detta. Hoppas förslaget aldrig går igenom...