Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Idag kom min mens på cykeldag 37. Om 4 dagar blir det äntligen dags för pergo! Jag har gått och oroat mig att något varit fel denna månad så jag känner mig lättad över att mensen dykt upp. (Även om jag såklart hellre hade velat ha ett positivt grav.test men det är väl underförstått...)  :)

• familjenl
    Sorkfeber skrev 2013-03-10 12:58:01 följande:
    Tack :) Det värmer.

Imorgon ska jag äntligen får ringa och boka sista etappen på utredningen; spolningen.

Idag är en jobbig dag, det känns segt allting och lite hopplöst, eller lite deppigt kanske.
    Påbörjade min andra Proverakur idag.
    Har dragit ned på Progynon och äter bara en underhållningsdos så för se om kroppen ens svara på denna kemiska cykel. 
    Det är jobbigt med sådana dagar. Men jag tror det är viktigt att tillåta sig att "deppa ihop" och gråta ut ibland med. Det är så mycket känslor i rörelse så man måste ju få utlopp för dom nå något sätt. Då är det lättare att sen "komma tillbaka" med nytt hopp och glädje! Men jag skickar en styrekram och hoppas att du får känna dig gladare snart igen!!

Förlåt min okunskap, men vad ska progynon göra? Är det liknande som provera? 
    KRAM 
  • familjenl
    Sorkfeber skrev 2013-03-10 15:37:54 följande:
    Tack! <3

Progynon är Östradiol och ska bygga upp min slh (slemhinna) och förutom att bygga upp den är det bra för benskörhet eftersom jag har en påbörjan av det oxå :p

Aha, okej! Tänk vad bra att det finns hjälp att få för det mesta nuförtiden.. Man får vara glad att man lever i en tid där det finns hjälp att få. :)

• familjenl

Nu har jag precis skickat iväg ett mail till chefen där jag förklarar läget. Att jag kommer vara tvungen att besöka sjukhuset på fasta tider varje månad och så vidare... Känns läskigt, men samtidigt skönt att slippa komma med undanflykter varför man inte kan närvara på en planeringsträff osv...  

... Varje steg är ett steg framåt! Godnatt på er, nu ska jag försöka sova bort mensvärken.

• familjenl
    lilljen skrev 2013-03-12 08:35:06 följande:
    Min äl verkar också ha försvunnit efter sploningen förra måndagen :(

Inga utslag på stickorna trots att hon såg en blåsa på 17x14 mm med ultraljudet som hon trodde skulle släppa ett ägg inom 3-5 dagar. Nu har det gått 8 dagar och får supersvaga streck på äl testet hela tiden.... Skit!

vi ska på slutsamtal nästa vecka. Hoppas på bra provsvar och kanske ett pergo recept.         
    Skumt det där alltså! Jag ska fråga läkaren nästa gång jag är på sjukhuset och fråga om det är vanligt att det blir en rubbning av spolningen...  Men här kom ju mensen iaf så fortsätt med äl-stickorna så får du kanske positivt snart! Eller så kanske du har haft äl redan men att du missat själva stegringen med stickorna? Har ni haft sex under veckan så är det ju chans ändå! :) 

Håller tummarna för dig både med ägglossningen och samtalet nästa vecka! 

Själv så hämtade jag ut pergo idag. På torsdag tar jag min första tablett!

• familjenl
    camilla1979 skrev 2013-03-12 11:02:30 följande:
    ah ... håller med dig, det är riktigt ruttet och har för mig att Norrland har sämre villkor över huvud taget när det kommer till detta, fattar inte varför och känner absolut att det är diskriminerande. Känns väldigt godtyckligt att det är upp till de goda lokalpolitikerna om man har rätt till barn eller inte....

Är ju inte direkt så att man har detta i åtanke när man väljer bostadsort.
    Vi hade tur och hamnade i Uppsala där man också är relativt generös med antalet försök (inte lika som Gottland dock) men ja vi hade bara tur!! och så ska det inte behöva vara (barn ska inte vara en statusfråga)
    //Camilla  
    Visst är det 3 gratis försök i Uppsala? Är det några gratis försök med frusna ägg också? 

Det är som ni säger helt sjukt att det är olika från plats till plats... Och ännu sjukare är det som Stargazers skriver att det pratas om att vi som behöver få hjälp måste genomgå lämplighetsbedömning! Varför ska de göra det ännu svårare för oss att bli gravida??? OM man går igenom en utredning, väljer att knapra i sig massa piller, ta sprutor och allt vad det innebär av biverkningar så är det väl GANSKA uppenbart att man verkligen vill ha barn?? Annars skulle man väl aldrig ha sökt hjälp?? 

För jag menar... SÅÅÅÅÅ roligt är det ju INTE att sitta i en gyn-stol gång på gång inför främmande människor...

Usch, jag blev lite upprörd nu av detta. Hoppas förslaget aldrig går igenom...  
  • familjenl
    camilla1979 skrev 2013-03-13 12:42:26 följande:
    Tjejer!! 

I dag var det BIM.... och det blev ett starkt + på stickan!!!!!   =)
    Fattar knappt att det är sant (jag med mina PCO äggstockar (tittade på stickan säkert 10 ggr och har tom fotat den)
    I morse kl 5 var det ett mycket nervöst par som gnuggade gruset ur ögonen och tog en sticka. Svaret var supertydligt och kom i princip direkt mao ett mycket starkt plus framträdde ( Kan nog inte påstå att jag känt det på mig och det enda jag möjligtvis har reflekterat över är att mensvärken uteblivit (och att jag som inte brukar ha flytningar haft det de senaste dagarna) annars nada!!..

Var ju inne på min första kur med Pergotime och det tog sig alltså direkt (vem vet kanske hjälper det att stå på huvudet) haha

Detta är första gången för oss och en massa osammanhängande tankar susar i min skalle, tur jag har ett väldigt flexibelt jobb så jag hade möjlighet att snabbt planera om dagen för att slippa träffa kollegorna i dag för syns det hälften av hur förvirrad (och lycklig) jag känner mig så hade de genomskådat mig direkt.
    Hur gör man nu?? Ringde till kliniken vi i princip precis skrivit in oss på och de var som vanligt super trevliga och gratulerade (-så det blir ett Novemberbarn sa hon! stort GRATTIS!!!) Novemberbarn!!  ja du så långt har jag inte ens tänkt... November.. det är ju i år!!!
    Fick tid 2 april för en första koll av hjärtljud och liknande så nu håller jag tummarna tills det blir blå att allt går vägen och jag ska göra allt jag kan för att den lilla kotten ska trivas där inne i värmen.

Jag håller tummarna även för er andra här inne att ni också får lyckade BIM denna månad, lyckas jag med mina äggstockar är ingenting omöjligt!!
    Stor kram på er!!!

Camilla     

GRATTIS!!!!!!! Såååå underbart! Är så glad för er skull!!
  • familjenl
    camilla1979 skrev 2013-03-14 19:39:08 följande:
    Tack för alla varma gratulationer! Blir ju dock helt superstressad av all "missfalls" propaganda som jag mot bättre vetande googlat fram sedan i går! Är ju spinninginstruktör med träningen som livsstil och lyckas inte finna några entydiga rön alls om huruvida man kan träna någorlunda hårt under graviditeten? Någon som vet?
    Ps är på dag 34 i dag så nog är det färskt allt!! ;) lite lite molande värk på höger sida långt ner I magen har börjat kännas i dag!
    Vad jag har hört/läst så ska träning (som man sysslat med innan man blev gravid) vara okej även efter att man blivit gravid. För då är kroppen "van", men man ska däremot inte börja styrketräna som en tok så fort man blir gravid om man aldrig gjort det tidigare. ;) Men ring och fråga någon barnmorska om du är orolig!

• familjenl

Jag hoppas innerligt att 2013 är vårt år och att alla här inne får bli gravida under året!!

Själv är jag mitt inne i min första kur med pergotime.. Ska ta sista tabletten idag och på onsdag ska jag till sjukhuset för att kolla hur det ser ut med äggen.  

• familjenl
    camilla1979 skrev 2013-03-18 14:32:36 följande:
    Du är precis där vi var när vi fick vårt plus!! Håller tummarna och lycka till!!
    Tack Camilla! Vi håller alla tummar vi har också. KRAM
    Ylle99 skrev 2013-03-18 19:59:51 följande:
    Skönt att många av har fått positiva svar från sjukvården! Lite optimism minsann, skönt att höra! :)

Går mot en starkare mental status för egen del :)!

Heja oss! Kram
    Håller med! Och vad skönt att du börjar känna dig starkare. Det är likadant för mig. Jag tror att solen som tittar fram ger mig lite extra hopp och energi. :) 

Kram

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013