• Ylle99

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Thotis90 skrev 2013-02-11 21:50:46 följande:
    Vi pratade precis och det visade sig att han inte vill utredas av den anledningen att han tycker att "naturen skall få ha sig gång", men vad händer om det är något litet fel som måste åtgärdas för att vi skall kunna få barn? (jag frågade honom det, men fick inget riktigt svar). 

Åhå, det argumentet har jag lite svårt för. Fortsätt prata. Varför är det så viktigt vad gäller just det här att naturen ska ha sin gång?

Nu vet jag ju absolut inget om hur ni lever, men är han konsekvent i det tankesättet vad gäller allt? Isåfall kan jag ju lättare köpa det.
  • Ylle99

Tänkte bara skriva att jag kollar vår tråd jätteofta, för att påminnas om att vi är ett gäng. Att vi liksom har en egen klubb när "de andra" har en ;).

• Ylle99

Hm, ja, kan det inte bli så om spolningen sker för nära ägglossningen? Kanske?

• Ylle99

Dagen bjöd på spolning av äggledare, tjoho! ;) allt såg dock bra ut, så det är väl verkligen något att vara glad över :). Planeringsmöte om två veckor och då alla tester är klara.

• Ylle99
    familjenl skrev 2013-02-19 21:26:52 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut! Hoppas spolningen gick bra oxå så att det inte var allt för smärtsamt/obehagligt.. 

Skönt att ni fått en ny tid så pass snart, det är så jobbigt att gå och vänta. :)  

Ja, jätteskönt att det har gått så snabbt! Och spolningen gick faktiskt helt ok! Det spände en del men det gick handla snabbt över. Jag tänkte också att "ska jag klara av att föda barn så ska jag väl fixa det här" ;). Kram!
  • Ylle99
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-02-20 18:51:04 följande:
    Kan man boka spolning utan att de på fertilitetskliniken uttryckt att man bör/behöver det? 

Så det ingår inte alltid vid en utredning? För vår del var det ett av de ordinarie stegen.
  • Ylle99
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-02-20 20:54:46 följande:
    Jag vet faktiskt inte  De kändes som att de bara skickade hem oss med inget mer att gå på. Killen skulle få lämna nytt spermieprov men inte mer.

En orsak kan vara att jag blev gravid för 9 månader sin men det slutade i missfall.

Ok, det är säkert orsaken. Då borde ju den delen fungera eftersom du blev gravid.
  • Ylle99

Jag väljer bort såna program direkt. Försöker hela tiden göra aktiva val för att inte falla, och det funkar ganska bra.

• Ylle99
    camilla1979 skrev 2013-02-21 18:28:27 följande:
    Jag är inne i utredning och här är inte spolning aktuellt så det verkar inte vara obligatoriskt

ok, varierar alltså. Men kollar de inte upp alls då hur dina äggledare ser ut? Vad ingår mer för din del förutom blodproven?
  • Ylle99

Idag fick jag den härliga frågan av en äldre kvinnlig kollega: är du gravid?

Nej, det är jag inte.

Jag hade ganska tajta kläder över magen och satt väl lite säckigt i soffan i vårt personalrum, annars tycker jag inte att jag har så stor mage just nu. Men tack, kära kollega. Som tur var satte jag kaffet i halsen en stund senare så kunde skylla tårarna på det. Klumpiga tant.

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013