bebitankar skrev 2013-03-20 11:32:53 följande:
Får jag hoppa in i den här tråden? Jag har inte hunnit läsa igenom den så vet inte hur långt alla ni har kommit i eran utredning. Men jag och min sambo var på vår gynmottagning idag och vi ska börja utredning nu. Usch, är jättenervös över det här! Jag har tagit massa blodprover som såg normala ut. Men har tre cystor som sitter ihop på min högra äggstock så ska på ultra gyn för att kolla närmare på dom. Fick ännu fler blodprover jag ska göra och sambon också, plus att han ska lämna spermaprov. Jag förstår att det här kommer bli en lång resa. Hur långt har ni kommit i era utredningar? Kan ni dela med er av era erfarenheter av hur det var i början för er?
Välkommen hit! Vi tog kontakt med en fertilitesklinik vid årsskiftet, fick tid i början av februari och IDAG ska vi på"slutsamtal" (nervöst men skönt) Då får vi svar på de blodprov jag lämnade vid första besöket, sambons spermaprov och vad hon tror om min ägglossning, har pco men ägglossar spontant ca 8 ggr per år ( baserat på min känsla, äl-test och längden på menscykeln). Vi är 36 bägge två så gissar att vi kommer köpa oss lite behandlingar i väntan på en ev landstingsbetald ivf.