• ToK

2 frågor :)

MammaLotta skrev 2012-12-13 11:23:34 följande:
    Jag är 20 år, jo det har jag, men det störta ordet för just den handlingen heter "fingra"

Jag är 24 och pulla är för mig uteslutande att pulla, alltså att onanera.

Vi och alla jag känner säger snippa. Verkar bara vara Gävle då som säger något annat än resten av Sverige... :)

Jag tror att riktigt många är så jävla trötta på att kalla kvinnans kön för något annat eftersom de inte hittat någon bra ord i den äldre generationen. När jag var liten kallade vi snippan för Gulla. Min vän kallade snippan för Höna. En annan för Smulan. Och sorgligt nog några för Framstjärt. En del kallade den säkert också för Pulla.

Nu har vi tröttnat på sånna tråkiga "hittepå-ord" utan nu vill vi i Sverige ha ett bra, gemensamt och tydligt ord precis som vi har för snoppar. Det blir snippa. Dags för Gävle att haka på resten av Sverige helt klart! 
  • ToK
    MammaLotta skrev 2013-01-07 22:20:02 följande:
    Och jag är jävligt trött på att folk ska komma med hittepå ordet snippa.
    Kanske dags för er att växa upp ist.
    Haha, växa upp? What? Varför blir du så bitter? Om nu typ hela Sverige använder ordet Snippa och det finns någon liten folkhop som istället använder ordet "pulla" i Gävle så ska vi andra växa upp och börja inse att den handfulla folkmassan i Gävle är de som har de universella svaren på vad könsorganen ska kallas?

Det kanske istället är dags att förenkla för sina barn och använda samma ord som resten av landet, kanske. De lär ju så fort de börjar prata med andra människor och får tillgång till internet få reda på att alla säger snippa i alla fall (om man nu inte väljer fitta, slida eller vagina istället förstås. Eller blygd, jag vet en tjej som vars barn vuxit upp med att det heter blygd).  
Svar på tråden 2 frågor :)