Inlägg från: Casablanca |Visa alla inlägg
  • Casablanca

2 frågor :)

Jag tycker att det verkar normalt för em treåring. De utvecklas ju i olika takt men vår son började sova i vanlig säng runt 18 månader, slutade dricka välling och ha napp i ungefär samtidigt och blev blöjfri kring två, och det var inget vi eller omgivningen höjde ögonbrynen åt.

Han visste vid tre år också att pojkar har snopp och flickor snippa, men vi pratade inte om det bland folk direkt.

(Pulla är för mig något annat, inte särskilt oskyldig och jag hade absolut blivit lite chockad om jag hörde det ordet komma från en barnamun)

• Casablanca
    MammaLotta skrev 2012-12-12 20:01:17 följande:
    Jag vet inte vart ni kommer ifrån eller hur gamla ni är, men i min generation och stad så hör jag aldrig snippa.
    Utan pulla...
    Förstår inte hur ni kan koppla det ordet med sexuella handlingar, men alla är olika! 
    Men nu när du vet att 90% av alla i tråden, och antagligen därför även väldigt många i verkliga livet säger snippa och förknippar pulla med något helt annat, så kanske du skall fundera på att inte lära ditt barn ordet pulla?

Jag är 24 år, från södra Sverige.  
    ♥ Jag bloggar om graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
Svar på tråden 2 frågor :)