Någon som använt privat donator hemma?
Hej!
Finns det någon här som har använt privat spermadonator och gjort heminsemination?
Går igenom tänkbara alternativ till donator insemination i Linköping..
Tacksam för svar =)
Hej!
Finns det någon här som har använt privat spermadonator och gjort heminsemination?
Går igenom tänkbara alternativ till donator insemination i Linköping..
Tacksam för svar =)
Ang kostanden med att träffas på typ hotell har vi kommit fram till att det är betydligt billigare än dom tidigare försöken vi har gjort i Linköping så vi testar hellre det här någon/några gånger än att går tillbaka dit i första taget..
Tack så mycket =)
www.familjeliv.se/Forum-7-129/m66872403.html tråd ang heminsemination
Tack :)
Jag har tillgång till en lokal i Kungsholmen som jag använde för att få vara anonym. Hade lite otur med donatorer dom jag träffade först , som var lite konstiga. Hur känner ni kring att rekommendera er donator till andra? Jag tycker det är lite dubbelt,dels känner jag att jag vill ha han själv, men tycker också andra ska få hjälp med att få sitt barn.
Det finns seriösa privata spermadonatorer, men vi är inte så många jämfört med alla män som bara är ute efter sex. Det gör att de som är seriösa blir omtyckta av mottagare och kan hjälpa desto fler att bilda familj. Själv är jag stolt över att så många har valt mig som deras donator. Jag strävar efter att välja mottagare som bor på platser där det finns få andra donatorbarn i närområdet. Jag förstår samtidigt att ur många kvinnors perspektiv vill de inte ha för många genetiska halvsyskon, så det är en fråga som saknar enkelt svar
Hade gärna velat veta hur jag som donator går tillväga för att skriva upp mig som privat donator på familjeliv?
Hm jag håller på med insemination nu via klinik i Danmark, och visste inte att heminseminationen lkunde vara ett alternativ...
Bara tanken på att kunna spara in dessa pengar vore ju så oerhört mycket värt...
25 000 per försök inkl sperman. Jag kommer säkert behöva göra många, många försök... räknar med att behöva spendera närmare 200 000 på detta...
I mitt fall är inte ivf något alternativ så jag får försöka idogt med insemination, trots att chansen är liten vid varje försök.
Men vore ju fantastiskt om det gick att göra hemma..
Jag har ingen jag kommer på att be om att vara donator...
Så då vill det till att hitta någon som vill på något sätt.
Sen vill jag ju förstås att det är någon som känns rätt.
Någon som har hittat donator för heminsemination på något sätt och vill berätta hur ni gick till väga?
Hm jag håller på med insemination nu via klinik i Danmark, och visste inte att heminseminationen lkunde vara ett alternativ...
Bara tanken på att kunna spara in dessa pengar vore ju så oerhört mycket värt...