5 månaders bebis kräks av fast föda
Gammal tråd, men jag försöker ändå. Har precis samma problem med min dotter som blir 6 mån om en vecka. Hon fick ca 1 tsk sempers banangröt som smakportion för ca 5 dagar sedan. Efter 2 timmar började hon kräkas våldsamt och kräktes upp allt tills hon kräktes galla. Kräktes kanske i 2-3 timmar. Nästa dag var frid och fröjd förutom att hennes bajs luktade riktigt illa (hon bajsade 2 ggr, helt normal färg och mängd, men det luktade ruttna ägg!)
Jag var lite rädd för att det kanske skulle vara komjölksproteinallergi och gav henne därför idag en smakportion (ca 1 tsk) mjölkfri gröt (neocate spoon). Efter 2 timmar började hon kräkas igen och nu ligger hon och sover på min arm och vaknar med jämna mellanrum och kräks seg galla (det var 1,5 tim sedan hon började kräkas).
Nu får det bli kontakt med BVC och inga mer smakisar utan hjälp och råd från dem. Kanske är det bara väldigt omogen tarm? Ngn mer som varit med om ngt liknande? emeS, hur gick det med din dotter? Fick du reda på vad det berodde på?