emeS skrev 2012-12-07 15:03:17 följande:
Tack för svar:) fick ni hjälp att komma fram till att erat barn var allergisk? ja hon har ju provat ganska mycket potatis vilket jag kanske inte har tänkt på utan trott att de var bra för magen att börja med.:( ska prova något annat om någon dag, men nu får magen får vila lite. Dock så har hon ju provat banangröt och det funkar inte heller just nu. Blir lite orolig men ska till läkaren på tisdag igen.
Nej, vi var aldrig hos läkare. Vi lyckades ju själva upptäcka att det var just potatis. Åt han någon rätt med t.ex. pasta så kom det inte upp. Jag trodde ju inte att man kunde vara överkänslig mot potatis....det ska ju vara så snällt att börja med. Men så googlade jag runt och upptäckte att potatis faktiskt inte var så snällt mot bebismagar. Ovanligt med långvarig potatisallergi, men däremot verkade det inte ovanligt att de kunde ha svårt för all stärkelse för potatis. Färskpotatis brukar man ju t.ex. uppmana föräldrar att vara försiktiga med. Det växte oavsett bort innan året. Det var inga problem inledningsvis när han åt smakportioner, men när det blev lite mer, ja, då kräktes han.
Hoppas ni upptäcker vad problemet är. Jag tycker nog ändå att det låter positivt att hon får behålla ersättningen. Förstår att ni oroar er. Föräldrars lott i livet
.