• linn74

Dött foster i magen

Först o främst: lider med dej, vet hur det är, har ett st MF o 3 st MA bakom mig. har fått tabletter för att få igång MA varje gång, hjärtat stannade i v 8 de 3 sista gångerna.
    2 av de gångerna insisterade de på ett nytt VUL av en annan läkare, då de sa det var rutin o att vänta en till 2 veckor på det.
    Hemskt att gå o vänta!!! Denna gången gjorde ett vul på gyn o konstaterade att hjärtat igen stannat,  o då sa läkaren,vill du att en annan läkare ska kolla en gång till? Sa tvärnej, ville bara hem o ta de där tabletterna o sätta igång det. Sa jag ville ta de hemma,då vi gjorde det sist, första tog vi på sjukhus.
    Sagt o gjort, direkt efter undersökning fick vi med oss tabletter o info o nr att nå de på om vi undrade något.
    Mitt råd: Ring en annan gyn o kräv en ny tid o isf tabletter, på mig har det aldrig kommit ut av sej självt,kommit lite lite blod någon dag innan vi satt igång det,men alla har sagt att oftast behövs tabletterna ändå,oftast kommer inte allt ut,även om man börjat blöda. Du kan välja om du vill ta de hemma eller få vara inlagd under en dag på sjukhus.
    Be att få Mifegyne innan ,den tar du 2 dgr innan,isf,den förbereder o mjukar upp innan allt ska startas igång så att säga.
    Lycka till.
    Kram 

• linn74

Tabletter jag fått är mifegyne o den mjukas upp o förbereder o sen tar man cytotec som sätter igång så det blir en blödning då blöder man rejält. Vi var första gången på sjukhus hel dag. Övriga 2 ggr har vi startat upp det hemma o varit hemma o då varit hemma hela tiden. Fick med smärtstillande hem oxå. Kan göra rejält ont. Det gjorde det första gången. De andra gjorde inte alls så ont. Vet att de har som regel att göra ett vul till men de kan aldrig tvinga dig om du inte vill .Så denna gången fick .vi tabletter med hem direkt efter första undersökning

• linn74

En sak till,symtom kan sitta i ett par veckor efter fostret dött vilket oxå känns himla jobbigt. Man känner sig gravid men fostret har redan dött.

Svar på tråden Dött foster i magen