• LillaLady1

Dött foster i magen

Jag och min sambo började försöka bli gravida i maj i år och lyckades i aug men fick missfall i slutet av sep. Vi hade då inte hunnit vara på inskrivning och allt kom ut av sig själv. 

Igår var jag och min sambo på vul i vecka tolv och fick reda på att fostret såg ut att vara 7+5 men inte hade något hjärtljud. Jag fick då åka hem för att vänta på att det skall komma ut utav sig själv sen fickjag en ny tid om 14 dagar. Jag har läst att andra har fått tabletter för att få hjälp att få igång allt. Jag har svårt att tro att det kommer komma igång av sig själv nu när jag har gått såpass länge redan utan att något har hänt och det känns som en evighet att vänta i 14 dagar innan man får hjälp att få bort det. 

Någon med liknande erfarenheter? 

• Svar på tråden Dött foster i magen
  • LillaLady1

Det förstår jag men om vi skulle ponera att den lever men är för liten för att man skall se hjärtljud borde jag fått missfall precis innan den blev till då jag gjorde 7 graviditetstest som varje dag stegrade innan dagen vi skulle tillverkat denna som nu då skulle vara 7+5. Jag har inte haft någon mens i mellan, då hade jag reagerat. 

• LillaLady1

Jag har försökt ringa i flera dagar för att möjligen få en tidigare tid men det är antingen upptaget eller inget svar och ingen möjlighet att lämna meddelade vilket jag tycker är riktigt ruttet då dom hela tiden sagt att vi skall ringa till vår barnmorska om det är något vi funderar över. (Gå ju inte att boka om några tider heller så man inte kommer fram).

Har inte börjat blöda ännu, bara bruna flytningar och jag känner inte för att åka till gynakuten då jag inte har ont. Orkar inte sitta där i ett halvt dygn för att höra att jag eventuellt bara får åka hem igen. Fick jag göra sist även om jag hade ont då dom trodde att det var just missfall på gång. Utan Vul. Det fick göra först efteråt missfallet då jag hade jätteont i en vecka.

När vi var på ultraljudet sa jag till läkaren att förra gången hade jag väldigt ont och skulle gärna vilja ha hjälp att få igång det nu men han ville absolut vänta i 14 dagar. 
    Så livet får stå still en vecka till.  Går ju bara och väntar på att det skall sätta igång så man kan gå vidare. 

• LillaLady1

Ja sist var det samma sak för mig att bara några dagar efter dom bruna flytningarna så satte det igång men nu har jag haft dem i 15 dagar utan att det har hänt något mer... 

• LillaLady1

Nu har det äntligen kommit ut. Tyvärr gick det inte riktigt lika smidigt som förra gången.
    I fredags natt började jag blöda en hel del och hade så ont att jag svimmade flera gånger. Vid åtta på morgonen fick jag åka ambulansen till akuten. Fick morfin som hjälpte lite granna. Fick vänta till kl fyra på eftermiddagen med att bli undersökt, som tur var hade smärtan lättat lite precis innan då det hade kommit ut en ganska stor klump blod. 
    Detta var dock inte embryo för det hade fastnat i livmodertappen. Fick ligga kvar på sjukhuset  med dropp ifall jag skulle behöva opereras (skrapas) senare. Fick två cytotec vid sju, en till vid elva och ytterligare en vid tre på natten.
    Eftersom blödningen hade avtagit och inget hade hänt  vid elva planerade läkaren in skrapning istället. Fick vänta på detta ända till kl ett nästa dag.
    Jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv! Är väldigt glad att det är borta nu samtidigt lite orolig då jag nu har feber och "lagom" ont. Är förkyld också så jag vet inte om det beror på förkylningen eller skrapningen...
    Någon som skrapats som haft feber direkt efter? Känns som det borde ta längre tid om det skulle handla om en infektion. 

• LillaLady1

Glömde skriva att jag inte blöder någonting alls längre så det är ju skönt iaf!

Svar på tråden Dött foster i magen