Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

Skollov stressfaktor för föräldrar?

Tuffen skrev 2013-01-03 17:14:34 följande:
    Nä, det skulle jag inte och därför ser vi till att någon av oss är ledig alla lovdagar. Inget konstigt med det. Vi är två föräldrar som valt varandra och barnen och därför löser vi det. 
    Vad arbetar ni med med tanke på att ni kan vara hemma alla lovdagar alltid?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Tuffen skrev 2013-01-03 19:18:55 följande:
    Jag är lärare och därmed hemma i princip alla lovdagar. Övriga dagar fixar maken. Maken kan antingen kompa, flexa eller arbeta hemifrån vid behov. 
    Tänk att det inte förvånar mig. Du är ledig alla skollov för att ditt arbete kräver det. Alla är inte lärare (surprise) och alla kan inte arbeta hemifrån vid behov. Se längre än dig själv, människa. Du är bara pinsam och de sista du tänker på är barnen när du förespråkar sämre eller icke-existerande barnomsorg vid skollov.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    KimPossible skrev 2013-01-03 21:14:02 följande:
    Jag kanske har missuppfattat, men du menar alltså att man bör välja yrke efter hur mycket man kan vara ledig vid lov? Du har alltså valt att bli lärare just för att kunna ha barnen hemma så mycket som möjligt? Gäller detta både mammor och pappor, eller är det bara mammor som bör tänka på sånt när de väljer yrke?

Jag hoppas jag missförstått dig, annars hoppas jag innerligt att du inte arbetar på någon av mina barns skolor. Jag vill allt ha bättre engagerade lärare än så. 
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Skollov stressfaktor för föräldrar?