Skollov stressfaktor för föräldrar?
Ja jag tycker det är väldigt stressande! Båda vi föräldrar jobbar som mest kring storhelger och har ingen familj i närheten som avlastning.
Ja jag tycker det är väldigt stressande! Båda vi föräldrar jobbar som mest kring storhelger och har ingen familj i närheten som avlastning.
mandelblomma:
När man tvingas lämna sitt gråtande barn till helt okända pedagoger pga att de ordinarie är lediga på loven så skapar det stress. I alla fall hos mig.
Mandelblomma:
Nej det är värst på jul då vi måste jobba. På sommaren kan vi ta lite mer ledigt och på höst, sport och påsklov brukar i alla fall några barn finnas på förskolan. Julen är som sagt värst!
Återigen superstressad pga förskolan. Jag har tagit semester och fixat och trixat den här julen. Jobbat på natten och varit vaken på dagen och min man har tagit in extra personal för att vår son skulle slippa förskolan så mycket under jullovet.
Nu är det 2 dagar kvar då vi har sagt att han skall gå och förskolan skulle ha ordinarie personal de dagarna, i alla fall minst en från sonens avdelning. Trodde jag...
Igår ringde de från förskolan och meddelade att personalen ej kommer förrän kl 9 idag. Innan dess (sonen hade tid från kl 7) skulle en administratör vara där, alltså en person som sonen aldrig träffat. Blir så jävla förbannad! Fick såklart ställa in möten, ändra mina jobbtider så att jag jobbar från 9.30 i stället samt att maken får åka tidigare från jobbet för att hinna hämta innan den ordinarie personalen går hem kl 16. 9-16 kunde de alltså lova att någon som sonen träffat innan skulle vara där. Varför har man inskolning när man resonerar så här så fort det blir lov? Varför skall det vara så jävla svårt att fatta att samhället inte stannar bara för att det är jullov i skolans värld?
Maisie
Nej ingen är sjuk. En i personalen hade fått semester trots att jag hade blivit lovad att det skulle finnas personal där.