• Sötisa

Embryodonationsfunderingar

Jag är gravid i v 7 efter vårt andra Ea. Vi valde efter några vändor på olika forum Unica som ligger i Brno-Tjeckien. Kan varmt rekommendera kliniken och tycker allt har gått smidigare än väntat. Vi valde Ea just för ekonomins skull. Vi har gjort ca 11 ivf och 7-8 fet (har tappat räkningen men det står i min pres) Allt privat eftersom vi har ett barn sedan tidigare, ja du vet ju hur det kostar.. Så Äd var inte aktuellt för oss av den anledningen.
    På Unica har de sk professionella donatorer så det är inte överblivna embryon från par med fertilitetsproblem. Vi fick matcha med hårfärg, längd, vikt, ögonfärg och blodgrupp sen fick vi välja mellan två-tre par. Inget krångligt alls och allt gjordes via mail. Man behöver inget förbesök.
    De garanterar två tinade blastocyster och priset för det är 1500 euro, ganska billigt med andra ord. Nu på sista försöket så valde vi att sätta tillbaka 3 st och för det betalde vi 2250 euro.
    Fråga gärna om du undrar något mer!

• Sötisa

Det är ingen väntetid och du behöver inte skicka några journaler. Det jag gjorde var att skriva om oss och våra misslyckade ivf-försök och missfall och frågade lite om deras möjligheter att hjälpa oss. Fick svar inom några dagar bara. Där beskrev de behandlingen till punkt och pricka. De skickar all medicin du behöver inför behandling och sen gör du ett vul hos din gyn under en testcykel innan själva transfercykel för att se hur du reagerar på behandlingen. Om du inte gör fet i naturlig cykel, då är jag lite osäker på hur de går tillväga. Jag har bara haft kontakt via mail och det funkar jättebra, de svarar snabbt och det är en och samma koordinater som har stenkoll på just din behandling och dina frågor. Jag hade tusentsls i början.
    Första gången vi var där åkte vi från Gbg till Budapest och därifrån tåg till Brno. Passade då på att ta en minisemester. Nu sist så tog vi buss hela vägen ner, gjorde transfer och hem med buss samma dag. Helt ok men tröttsamt. Många åker till Prag och därifrån buss till Brno på två timmar.

Svar på tråden Embryodonationsfunderingar