• SoMa72
    Diche79 skrev 2013-09-16 07:20:02 följande:
    Härligt SoMa, vad skönt för er!!

Björnmossa - då blev det inte nån lång cykel nu då? Hoppas det är på väg att gå tillbaka till normalt nu!

Här är det nu 33+4, 44dgr kvar till BF! 
    Jag och syrran ska till Ullared i början på oktober och shoppa de sista sakerna som fattas.

Men fortfarande så känner jag nånstans att " det är för tidigt" att köpa mer saker..  Tänk om det händer
    nåt, det är ju drygt 6v kvar ju...!!
    Tack! Ja, verkligen skönt! Fått tid för nytt vul 27 sep, får se om jag får behålla 02 maj eller om han flyttar fram mig då. Om man går enligt de tabeller som finns så var jag i 7+3 om fostret var 11 mm. Vi får se, huvudsaken är att allt ser fortsatt bra ut. 

Shoppa på du, nu är det ju så kort tid att allt kommer gå bra oavsett. {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bubbas skrev 2013-09-18 18:07:45 följande:
    Grattis SoMa, vad kul att läsa! :) Hur går det för alla? Här är jag i v 24 och har det redan körigt på nätterna. Han sätter ALLTID igång att sparka som tusan när jag lagt mig på kvällarna så då tar det ju ett tag att somna åsså känns ingen sovställning bra. Har försökt palla upp med kuddar men blir som inge bättre. Åsså får jag alltid gå upp och kissa på nätterna och då vaknar pojken ALLTID och sparkar så då är det samma visa igen. Meen det är mysigt med sparkarna och lite sömn är väl bara att vänja sig med :)
    Peppar, peppar, hoppas det går framåt, väntar spänt på vul nästa fredag.
    Mysigt med sparkar! Hjärta 
    Diche79 skrev 2013-09-19 08:07:35 följande:

Härligt att höra Bubbas!  Har tänkt på dig massor och undrat hur det gått för dig!
    Visst är det härligt med sparkarna?
    Min grabb har fullt ös vid lunchtid plus på kvällarna runt 19-21 tiden. Men han är för det mesta lugn
    när jag lagt mig, och jag märker inget av honom under nätterna.
    Nångång ibland får jag ett par buffar när jag är uppe och kissar, men det är kanske nån gång per vecka!
    När klockan ringer vid 5-tiden så rör han på sig oxå, men sen tror jag han fortsätter sova
    och brukar vakna runt 8-tiden.
    Hoppas han är likadan utanför magen ;)

Nu är jag i v 35 och känner inte så mkt sparkar längre. Mer rörelser, och magen får konstiga former beroende på hur han har rumpan/ryggen. Han har legat med huvudet neråt rätt länge, så nu väntar jag på att
    han ska fixera sig!
    Kan inte förstå att han snart är ute!! Att vi äntligen ska få träffa våran son! <3
    Redan v 35, vad otroligt spännande och underbart att veta att ni snart får hålla ert lilla underverk i famnen. Hjärta

• SoMa72
    Diche79 skrev 2013-09-25 07:06:54 följande:

Fina siffror <3

Får se vad jag får i SF-mått på fredag, är jätterädd för att det är en gigantisk krabat
    i magen.
    Mitt SF mått stack ju iväg rejält kring v 25-30 nånstans, men sen hade det
    "lugnat ner sig" vid förra kontrollen.
    Hoppas inte han har växt massor den här gången igen!

Vägde mig igår, hade gått ner 0,5kg till. Så nu ligger jag på -1kg den sista månaden typ.
    Märks att illamåendet gör att man har problem att äta ordentligt...!
    Tror det kommer vara en lagom stor krabat och ett bra SF-mått på fredagHjärta 

Jobbigt med illamåendet... Själv har jag ju motsatt problem, måste äta allt möjligt (och omöjligt) pga illamåendet, lär ju knappast gå ner.
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-09-27 10:05:23 följande:

Nu har jag varit iväg på kontrollen!
    Hade växt 3cm på tre veckor, helt normalt enligt BM. Magen ligger
    mellan streckade mittlinjen och översta linjen på kurvan. Så jag är fortfarande
    väldigt orolig och nervös.
    Har nästa kontroll 10/10 och då ska vi skicka in en remiss och se om de går med på att
    sätta igång mig så jag iaf inte får gå över mitt BF!

Han är inte fixerad än, men låg kvar med huvudet neråt iaf.
    Och dessutom så måste man tydligen lämna ett till blodprov i armen, och jag som har så
    svårt att göra det..!
    Fick med mig lite bedövningsplåster och så ska jag dit på tisdag och lämna blod..!
    Skönt att det såg normalt ut... {#emotions_dlg.flower}
    Vad ska de med blodprovet till? *undrar nyfiken i en strut* 
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-09-27 10:39:23 följande:
    De kollar om man har stor risk för att reagerar på bebisens blod vid
    förlossningen tror jag hon sa.
    Har nåt med RH-positiv/negativ att göra, immunisering tror jag det hette.

Jag lyssnade inte så noga på vad hon sa, blev så nervös över själva blodprovet!
    Har ju alltid haft väldigt svårt att lämna blod via armvecket.
    Brukar bli stucken 2-3ggr i vänster + höger arm, plus ibland även på handryggen.
    Sist gick det bäst, då gick det på tredje försöket... 

Ah, då är jag med...
    Jag är också svårstucken som 17, brukar se ut som en misshandlad sprutnarkoman när de är klara   Håller tummarna för att de lyckas på första försöket!  
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-09-30 06:47:57 följande:

Jippiiii - exakt en månad kvar till BF 30/10.

Inatt har jag sovit jättedåligt! Tydligen så bör man inte dammsuga hela huset när man är gravid.. Hade jätteont i rygg, höfter och ljumskar hela kvällen igår :(

Vaknade vid 3:30 av att jag var superkissnödig + lillen hade party i magen. Lyckades
    aldrig somna om, så 4:50 gick jag upp och åkte iväg till jobbet!

Har ändrat min ledighet nu, om chefen beviljar, så isf så gör jag sista dagen
    den 14/10, dvs om 2v! Känner att det tar emot med allting just nu på mornarna.

Hur går det för er andra?

Heja dig! Kanske blir lite tidigare än 30 okt, vem vet när lillen vill titta ut? Jobbigt med smärtan i kroppen, hoppas det känns bättre idag.

Jag var på vul nr 2 i fredags, såg lille bebben ligga och vifta med armarna. Hjärta Allt såg bra ut och jag kunde sluta med medicinerna sa gyn (dock trappar jag ner försiktigt ändå). BF 29 apr.
    Nästa sak är MKP 15 okt, det är jag jättenervös för! Spöke Är mer nervös för att få missfall av ingreppet än att få dåligt svar på själva provet. Bara att hålla tummarna.

• SoMa72
    Diche79 skrev 2013-09-30 09:32:17 följande:

Varför ska du göra MKP?
    Det går säkert jättebra, jag håller tummar och tår!

För att jag är 41 år och kub är bara en sannolikhet,  ingen 100% svar och vi vill veta säkert den här gången. Vår dotter är en väldigt aktiv tjej och vi vill inte försumma henne ifall vi skulle få ett gravt skadat barn.
    Tack, vad snällt av dig  
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-09-30 12:47:15 följande:

OK, då förstår jag!
    Förstår helt och hållet hur ni tänker/känner!
    Vi blev i stort sett idiotförklarade av vissa i vår närhet för att vi valde att göra KUB.
    Men jag är 34 år, och riskerna ökar ju med åldern.
    Dessutom så kände jag att de kollar ju inte bara DS utan även två andra kromosomfel där
    sannolikheten att fostret överlever är typ 0,1%.
    Och då ville vi hellre veta på en gång istället för att tro att allt var ok och sen få veta vid förlossningen.
    Även om vi fick "mkt låg sannolikhet" så finns ändå oron kvar nånstans långt inne att det kanske
    är nåt som har gått snett i magen. Isf får vi se vid förlossningen...

Och oroa dig inte ang MF pga MKP, risken är jättelåg att det händer.

Ja, med dottern fick vi 1:7080 för Downs och 1:20 000 för trisomi 13 & 18, men man vet ju som sagt aldrig. Å andra sidan är det ju inte vanligt att det blir nåt... Såg allt bra ut med nackuppklarning osv så kan ni med största sannolikhet pusta ut. {#emotions_dlg.flower}

Ok, jag ska försöka att inte oroa mig alltför mkt   
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/