• SoMa72

Försöka igen efter MA :/

jensan1 skrev 2013-05-12 21:29:10 följande:
    Här känns det tämligen misslyckat. Fick ju till det måndag, onsdag kväll och torsdag eftermiddag. Testet var starkt positvit i torsdags morse och jag TROR (men vet absolut inte) att jag hade ägglossning på torsdag kväll rätt sent. Men då fick vi ju inte till det. Sen på fredagen så gick det åt skogen igen och vi bråkade istället för älskade. Det var skitjobbigt och jag känner mig helt känslomässigt sargad. Vi är sams igen, men det känns som om det bara var ett halvhjärtat försök. Jag som var så glad att det var äl ÄNTLIGEN, första gången riktigt säkert efter ma:t och så bara blev det blaj av alltihop...Gråter.
    Så på lördagen var jag helt söndregråten men vi redde väl ut det mesta och sa förlåt så nu är det bra igen men kan inte hjälpa att känna att det var misslyckat. Kanske det räcker med de dagarna precis innan äl men jag är osäket. Jag har kanske för stort kontrollbehov?

Jag tror inte du behöver oroa dig alls... {#emotions_dlg.flower} Sist jag blev gravid hade vi bara sex 3 ynka ggr och det var före äl... Men jag förstår hur du känner det och det där med kontrollbehov känner jag igen mig i alltför väl Skrikandes 
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

När ni (ev) fick er första mens efter MA, hade ni ondare än vanligt då? Tror min är på g, har verkligen skitont...

• SoMa72
    Bubbas skrev 2013-05-16 06:22:16 följande:
    Jag hade inte ondare vid första mensen. Blödde även mycket mindre än vanligt och färre dagar.

Diche79 skrev 2013-05-16 07:24:00 följande:

Godmorgon tjejer!

Bubbas, vi avstod från sex fram till v12/13. Men för oss var det ju inte så länge, min sista blödning var på helgen när jag precis hade gått in i v9. Så en månad ungefär!  Och fortsätt köra på med det som känns bra för er, strunta i vad alla andra säger!
    Skönt att det går bra för er än, jag fortsätter att hålla tummarna! 

Om tre veckor och en dag så vet jag vad det är, hoppas iaf att de kan se det på RUL den 7/6!

Nu har jag köpt mammabyxor! Blev ett par svarta+ett par vita tights!
    Åhh vad sexig man känner sig i de - NOT! Tänkte skicka en bild till min sambo, men sen insåg
    jag att gör jag det så kommer vi aldrig nånsin mer ha sex igen...   ;)

SoMa72 - jag minns inte att jag hade mer ont efter MA. Däremot så kände jag av min ÄL väldigt tydligt, det hade jag aldrig gjort tidigare! Helt plötsligt blev jag illamående, yrsel och ont i magen vid ÄL.
    Mensen blev oxå längre, den höll på i 4dgr, sen uppehåll en dag och sen kom den tillbaka i 2dgr innan den
    var helt slut! Var så de första 2-3mån, sen blev den normal igen!

Tack för svaret, tjejer!

Vad spännande med RUL, Diche! Håller tummarna för att de kan se vad det är för en liten krabat som simmar runt därinne. Hjärta 
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-05-20 22:43:05 följande:
    Hej tjejer, skriver kort på mobilen, är på utbildning till torsdag! Bubbas - sa ju att illamåendet skulle komma :) Marie - välkommen tillbaka, vi är här och stöttar dig! Jensan - när är Bim? Själv har jag mått hyfsat sista tre dgr, illamåendet verkar ha lugnat sig! Plus att de första sparkarna har känts nu :))) Igår när jag låg på mage i sängen kände jag flera buffar vid livmodern, första blev jag osäker på men sen insåg jag vad det var! Oerhörd lycka och glädje, han lever än :)) Kram till er alla!

Härligt att känna sparkar, hurra!

Gör inte ont längre, har inte fått nån mens än heller och har inte några känningar alls. På lördag blir det fem veckor sen Cytotecen, har det inte hänt nåt när det gått 6 veckor, så kontaktar jag gyn, kanske kan jag få provera då?

Kramar till alla! {#emotions_dlg.flower} 
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-05-21 20:59:28 följande:
    Hmmm, ja på 28 dagars cykel så är BIM på fredag. Men om jag har rätt hade jag äl en dag tidigare så det kan lika gärna vara torsdag. Men å andra sidan så kan man aldrig så noga veta men med tanke på den misslyckade bebisverkstan denna månaden så väntar jag tålmodigt tills fredag innan jag funderar över att testa. Jag har inte känt av nått än tycker jag. Inget som får mig att tänka: "Åh, undrar om jag inte är gravid ändå". Så än så länge har jag avstått från att köpa graviditetstester. Visst är det kul att testa men jag vet hur jäkla besatt jag blir och jag orkar inte lägga energi på det just nu. Det finns så mycket annat att göra just nu. Jag håller på med mina rabatter och letar växter. Vi gör om flickornas rum och planerar semester så det finns en hel del annat att fokusera på och då tar jag chansen att försöka koppla bort det här med graviditet. Tror dock att jag kommer bli lagom knäckt när mensen kommer. Tyvärr...
    Håller tummarna för dig, gumman! Om det inte tagit sig för dig, så siktar vi på plus i juni istället , OK?
    Och blir du knäckt, så ös ur dig, det är det vi är till för härinne.Hjärta
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-05-23 21:29:49 följande:

Tack söta du!

Har ont så in i h-vete. Har haft hela dagen men det har inte börjat blöda än men det kommer. Det är så det strålar ner i knäna och ut i ryggen. Har ägnat dagen åt att städa för att försöka fokusera på annat. Som tur är har den lille varit på kanon humör och låtit mig hålla på.

Ja, vi får satsa på juni istället.

Har du testat dig så det inte är så att du är gravid då?

För mig har det tagit 6 veckor från blödning/cytotec innan jag har mens, bägge gångerna, så är du inte gravid så kommer den nog snart.
    Ajdå, jobbigt när det gör så ont, hoppas det ger med sig snart...Men brukar du ha så ont? Förvånad 

Jo, jag testade mig i onsdags, var vitare än vitt det testet  Tror knappast jag är gravid, vi fick ju bara till det en ynka gång och då hade jag säkert inte ens i närheten av nån äl, tror inte jag fick äl alls den här månaden.

Tog 5 veckor sist för mig, vi får se hur länge det dröjer. Kanske är meningen att vi annars ska få plus nästan exakt samtidigt?    
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-05-24 11:06:15 följande:

Hej tjejer,

nu är jag tillbaka efter en veckas utbildning! Har inte mått illa på hela veckan, sista dagen var i söndags!!
    Jo, kände lite igårkväll - hade inte ätit på 6timmar då...

Skönt att höra att allt ser bra ut Bianca - vad skönt för dig att slippa illamåendet redan :)
    Bubbas - hur går det med ditt illamående? Sa ju att det slår till när som helst :)

Jensan, SoMa - lägesrapport?

Jag får buffar av lillen varje dag i magen, känns jättehärligt! Och som vanligt när klockan ringer
    så har jag en pulkabacke på magen <3
    Har testat att buffa lite och se om jag får något svar, men inget än..
    Idag är det 18 fulla veckor, och imorgon är det 19e veckan. Två veckor kvar tills vi får
    se lillen igen :)

Trevlig helg på er alla!

Låter så himla härligt att känna små buffar från magen, myyyyyyyyyyyyyyyyyyyys. Hjärta 
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-05-24 14:15:00 följande:
    SoMa, tänk på att det faktiskt räcker med sex en gång för att bli gravid :)
    Jag håller tummarna för er!

Och det är jättemysigt med buffar från magen! Det är vårat första barn, så jag njuter extra
    mkt nu :)

Ja förvisso, men jag tror det är rätt osannolikt att jag skulle ha haft äl runt 12 maj då självaste sexet ägde rum Tack för tumhållningen!

Förstår att du njuter, just de där buffarna när man förstod att det faktiskt var bebis som rörde sig var ju helt magiska. Och sen ju längre tiden gick också förstås...  
  • SoMa72

Tjoho, nu kom mensen! På måndag ska jag ringa gyn så jag får Pergotime utskrivet...

Trevlig helg, tjejer! {#emotions_dlg.flower} 

• SoMa72
    jensan1 skrev 2013-05-28 03:56:09 följande:
    Björnmossa, beklagar verkligen. Första graviditeten måste vara tufft. Jag har inte haft dessa problemen förrän jag försökt få barn nr 4, dock var det första med min man som jag är gift med nu.

Tack alla söta för omtanken, det har varit en galet jobbig helg. PMS så in i h-vete. testade ju mig i fredags kväll i ren ilska och tänkte att det var negativt. Dock var där ett sånt där grått streck som man enligt beskrivningen kan få utan att det är onormalt eller så. Men ingen mens har kommit än.
    Hämtade mannen vid tåget i gårkväll och köpte med mig RFSUs test hem för jag var så irriterad över att mensen inte kom. Och det var positivt. Jag fattar ingenting.
    Det är inte särskilt starkt positivt så nu är jag helt sjukt orolig och inställd på att det kommer bli mf igen eftersom det är så svagt för att vara BIM +3.
    Är nog lite i chocktillstånd.

Grattis, vad roligt!
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/