• jensan1

Försöka igen efter MA :/

Diche79 skrev 2013-05-14 09:45:57 följande:

Ingen aning, bara tror det. På samma sätt som att jag är säker på att jag har
    en pojke i magen.
    Går det bra för dig? Ledig några dagar nu efter ditt monsterpass i helgen?

Då är det säkert en pojk! Jag har haft rätt om alla mina barn :) Det är rätt häftigt, att vissa är så känsliga och verkligen vet vilken sort som ligger i magen!
  • jensan1

Här händer inte mycket. Tycker jag har fått pms och ett jävla humör med det. Jag mådde illa imorse men det kan jag göra innan mens med.
    Så det ser mörkt ut denna månaden, men det är väl helt ok antar jag, inte mycket att göra åt det.

Hur har det gått för Bianca?
    Och är allt bra med dig än Bubbas?
    Diche med?

• jensan1
    Bubbas skrev 2013-05-20 11:42:00 följande:
    Äsch! :( Jag hoppas ändå att det gått bra! Jag mår illa idag. Tvingade i mig yoghurten imorse och då blev det bättre och sen när det kommit tillbaka har jag tagit en macka så det släpper lite.

Inte kul att må illa men samtidigt är det ju lugnande. Då är det som det ska därinne! Har du fått tid hos bm än? Inget vul?
    Jag hade inga problem med att boka sånt, men jag går på privat vårdcentral, vet inte om du gör det?

Diche, vad underbart med buffar!! Det är magiskt :) Ända till den sista månaden typ,, Då är det inte så skönt längre! :)
  • jensan1
    Bianca1 skrev 2013-05-21 11:02:29 följande:
    Hej tjejer nu är jag tillbaka! Gjorde som ni sa och åkte in! Allt så så fint ut! Går in i vecka 12 idag. Men symptomen är väldigt mycket svagare. Kräks kanske var 3:dje dag och smärtan är kvar så den måste bero på nått annat.

Tack alla som hållt tummarna! Hur mår ni alla?

Kram!!

Gud så skönt att höra! Underbart! Kul att du är tillbaka :)
  • jensan1

Hmmm, ja på 28 dagars cykel så är BIM på fredag. Men om jag har rätt hade jag äl en dag tidigare så det kan lika gärna vara torsdag. Men å andra sidan så kan man aldrig så noga veta men med tanke på den misslyckade bebisverkstan denna månaden så väntar jag tålmodigt tills fredag innan jag funderar över att testa. Jag har inte känt av nått än tycker jag. Inget som får mig att tänka: "Åh, undrar om jag inte är gravid ändå". Så än så länge har jag avstått från att köpa graviditetstester. Visst är det kul att testa men jag vet hur jäkla besatt jag blir och jag orkar inte lägga energi på det just nu. Det finns så mycket annat att göra just nu. Jag håller på med mina rabatter och letar växter. Vi gör om flickornas rum och planerar semester så det finns en hel del annat att fokusera på och då tar jag chansen att försöka koppla bort det här med graviditet. Tror dock att jag kommer bli lagom knäckt när mensen kommer. Tyvärr...

• jensan1
    SoMa72 skrev 2013-05-23 11:15:12 följande:
    Håller tummarna för dig, gumman! Om det inte tagit sig för dig, så siktar vi på plus i juni istället , OK?
    Och blir du knäckt, så ös ur dig, det är det vi är till för härinne.Hjärta

Tack söta du!

Har ont så in i h-vete. Har haft hela dagen men det har inte börjat blöda än men det kommer. Det är så det strålar ner i knäna och ut i ryggen. Har ägnat dagen åt att städa för att försöka fokusera på annat. Som tur är har den lille varit på kanon humör och låtit mig hålla på.

Ja, vi får satsa på juni istället.

Har du testat dig så det inte är så att du är gravid då?

För mig har det tagit 6 veckor från blödning/cytotec innan jag har mens, bägge gångerna, så är du inte gravid så kommer den nog snart.
  • jensan1

Här är det väldigt negativt idag. Testade bara för att få det bekräftat och visst var det negativt. Men ingen mens. Så nu är man i ingemansland igen. Ska man behöva gå över två veckor denna gången med? Vet inte om jag pallar.

• jensan1

Björnmossa, beklagar verkligen. Första graviditeten måste vara tufft. Jag har inte haft dessa problemen förrän jag försökt få barn nr 4, dock var det första med min man som jag är gift med nu.

Tack alla söta för omtanken, det har varit en galet jobbig helg. PMS så in i h-vete. testade ju mig i fredags kväll i ren ilska och tänkte att det var negativt. Dock var där ett sånt där grått streck som man enligt beskrivningen kan få utan att det är onormalt eller så. Men ingen mens har kommit än.
    Hämtade mannen vid tåget i gårkväll och köpte med mig RFSUs test hem för jag var så irriterad över att mensen inte kom. Och det var positivt. Jag fattar ingenting.
    Det är inte särskilt starkt positivt så nu är jag helt sjukt orolig och inställd på att det kommer bli mf igen eftersom det är så svagt för att vara BIM +3.
    Är nog lite i chocktillstånd.

• jensan1

Tack för gratulationerna men jag tror inte att det bli nån långvarig graviditet denna gången heller... Det kommer lite blod idag så det är väl åt pipan igen....

• jensan1
    SoMa72 skrev 2013-05-28 15:32:20 följande:

Men vad f-n!! Skrikandes Hoppas, hoppas det inte är nån fara... Hur var det, fick du pergo el nåt nu? Kan du få trombyl och/eller progesteron tror du?

Nä, känner mig lite beklämd faktiskt...  Nä, ingen pergo. Jag skulle börjat med det innan jag blev med Wille men det tog sig ju ändå.
    Tror inte att de ger mig nått heller. Är nått fel så är det fel och då ska det ut, men jag vill inte gå flera veckor och ha blödningar hit och dit för att sen ändå få mf...
    Och så ska vi till Spanien den 29 juni och jag vill helst inte sitta där nere och blöda mig fördärvad. Kan låta ytligt och känslokallt, men det är så svårt att känna glädje när det inte känns som om det ska gå bra.
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/