• jensan1

Försöka igen efter MA :/

Marie89 skrev 2013-03-09 08:34:34 följande:
    Grattis både till bubba och diche vad härligt!

Fick veta att en jobbarkompis ska ha i augusti samma månad som vi skulle haft i, kändes så himla jobbigt att se hennes lilla kula. Känns som det kommer bli tufft att se den växa, hoppas man blir gravid nästa månad. Känns knappt som jag överlever det här, att sorgen aldrig släpper.      

Det är verkligen skitjobbigt. Min svägerska var gravid samtidigt som jag men vi fick ju MA och när de då fick släktvaggan att ha första tiden till sin bebis kändes det som om världen skulle rämna. Men nu, när man kommit ut på andra sidan: Det kommer släppa! Man tänker på det ibland, men sorgen släpper! Kram till dig och håller tummarna för att du snart har ett plus på stickan!
  • jensan1
    Bubbas skrev 2013-03-09 09:20:15 följande:
    Testade digitalt nu, gravid 1-2! Okej jag tror väl på det nu då! :) Ber till gudarna att vi får behålla det denna gång! Tredje gången gillt!
    Haha, tänk vad det ska ta tid innan det sjunker in! :) Grattis än en gång!
  • jensan1

Förstår er oro! Diche,det var säkert gammalt!

Bubbas, det kan vara liten blödning från att ägget fäster!

Så länge inget färskt kommer med klumpar och smärta försök att inte oroa er. Håller tummar och tår för att det går bra!

• jensan1
    Diche79 skrev 2013-03-19 12:01:30 följande:

Tack tjejer, det hjälpte att ni höll tummarna!

Läkaren såg ett hjärta som slog, jag är lite osäker men tror jag såg det. Såg ett huvud och kroppen däremot!

Så än så länge är allt bra! Hon trodde att blödningarna kan ha kommit eftersom vi haft sex dygnet innan jag började blöda. Men hon avrådde inte från det, det är ingen fara för fostret, utan endast våran egen oro som blir påverkad..

Vad skönt!! Nu håller vi tummarna för att du inte behöver gå igenom det igen!
  • jensan1

Bianca, stort grattis!! Vad underbart att höra!

Själv skulle jag enligt kalender ha äl i fredags, men är osäker på om jag verkligen haft äl. Har inte använt stickor denna månaden.

Vet inte hur jag ska räkna men sista mensen började 15 mars så antagligen får jag den väl runt 13-14 april.

Åh, så roligt med plus!!!

• jensan1
    Diche79 skrev 2013-04-02 14:25:22 följande:
    Spännande Jensan, då håller vi tummarna för dig!
    14april fyller jag, tänk om du får en jättebra present den dagen :)

Ja, det hade inte varit dumt med ett plus :) Men känns inte som om det är särdeles aktuellt :/

Åååå vad avis jag är på att ni ska på semester, hade varit gött och kommit iväg till sol och värme!

Håller tummarna för dig Bubbas att undersökningen går bra!

Hur mår du idag Bianca?

• jensan1
    Inelg skrev 2013-04-03 18:54:52 följande:
    Uuuurrssääkktttaaaa!!! Är det nån som ser nåt? Är BIM -4 idag. Em urin!

Japp!! :D
    Grattis!! Håller tummarna nu!
  • jensan1
    snöig81 skrev 2013-04-03 18:23:00 följande:
    Upplevde mitt andra missfall i helgen. En bebis som var i 14 v levde och sprattlade på ul på fredagen men på lördag satte värkar from hell igång. Den kom ut och låg i sin fostersäck så liten och fin:'(
    Det slutade med skrapning så att kroppen kan läka lite snabbare, enligt läkaren. Men jag vet inte om det spelar så stor roll...jag kommer nog inte att utsätta mig för det här en gång till. Det är alldeles för påfrestande att gå flera månader och vara orolig.
    Har inte riktigt koll på vad ni andra har för erfarenheter av det här, men jag känner att lite stöd och råd skulle sitta fint nu. Är helt förkrossad och känner att det är mitt fel, min kropp som är konstig som gör sig av med ett levande foster!!!

Beklagar verkligen, så fruktansvärt! :(
    Hoppas att kroppen läker snart och själen likaså. KRAM
  • jensan1
    mickisa skrev 2013-04-05 08:36:59 följande:
    hoppar in ja va ravid i v 11 men småblödningar o ul visade att de dött v9 på onsdagen den 27/3.. på fredagen den veckan började värkarna o ut kom en massa o besök på akuten visade att de fans 25 ml kvar.. i tisdags(2/4) Visade att 7 ml fans kvar.. (fått kramper/värkar några kvällar deärimellan)  MEN nu så har ja ej blödigt på 1 dygn bara typ mini rosa flyningar... 
    Dem på kvinokliniken när ja fråga n är ja vet om allt e ute sa att ett negativt grav test är ett säkert tecken på att allt e ute... Men senast imorse testade jag o de visar mini mini mini mini svagt men man ser iaf 2 stäck...

SÅ till mina frågor..
    Hur låntgt efter kom era - ? o vilken v hade MA?
    När ska vivåga "Mysa igen" tänker inte gört från ja e 100 på att ja slutat blöda men så tänker man inflamantionsrisk

både kvinokliniken o bm sa till mig att så fprt du slutat böda o känner dig redo är de bar ao försöka igen, enda problemet är att de blir lite svårare när du + att räkna ut hur lång gången man e o när beräknat BF är?!

Mitt första MA fick jag i v 11, fostret hade dött i v 7-8 någonting. Jag fick nengativt gravtest ungefär tre veckor efter det.
    Nu andra gången så var det negativt redan efter 14 dagar. Men då fick jag MA i v 9, fostret mätte v 6+2 ungefär.

Det blir svårare att räkna ut BF eftersom de inte kan anta att äl har skett på samma dag i menscykeln som den vanligen gör. Det kan ju ta några veckor innan man får äl och man vet inte riktigt när man ska förvänta sig mens heller. De säger väl 4-6 veckor efter missfall, så bör mensen komma. Men det är högst olika!
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/