Försöka igen efter MA :/
Halloj! Hur går det för er allihop och hur mår ni??
Halloj! Hur går det för er allihop och hur mår ni??
Åh herregud vad spännande, det börjar närma sig nu! Jag mår jättebra, märker inte av graviditeten nånting alls förutom sparkarna och så har fet varit sedan typ v 10, förutom onda bröst några veckor till :) Tänkte posta papperen till f-kassan idag om gravledigt fr.o.m. 13/11 då det är 8 v kvar till bf.
Åh vad härligt att det gick bra på kub! Försök njuta lite nu :) Jag är i v 22 nu (21+1) och mår jättebra! Förutom nyss då jag höll på att svimma på jobbet. Annars går det bra att jobba, men har sagt ifrån mig några av ställena inom vårdjobbet där det är tunga lyft och så. Ska kanske köpa vår allra första bebisgrej på fredag, ett begagnat skötbord. Känns konstigt!!
Grattis SoMa, vad kul att läsa! :) Hur går det för alla? Här är jag i v 24 och har det redan körigt på nätterna. Han sätter ALLTID igång att sparka som tusan när jag lagt mig på kvällarna så då tar det ju ett tag att somna åsså känns ingen sovställning bra. Har försökt palla upp med kuddar men blir som inge bättre. Åsså får jag alltid gå upp och kissa på nätterna och då vaknar pojken ALLTID och sparkar så då är det samma visa igen. Meen det är mysigt med sparkarna och lite sömn är väl bara att vänja sig med :)
Idag var vi hos BM på 25 veckors koll. Fick lyssna på hjärtat, mätte magen, vägde, tog blodprover och allt var perfekt! Så skönt!
Diche tror han låg på 155 och sf måttet 25 :)
Men mår du fortfarande illa?? Jag har fortfarande inte känt nått sen v 10, har nog en himla tur! Skriv här på fredag när du varit iväg :)
Hej på er! Är det någon av er som känner igen sig i mina krämpor? Gick in i v 26 (25+0) idag och har känt ett tag att när jag ändrar liggställning från att tex ha legat på rygg länge, sen över till sidan, eller vice versa, så får jag jätteont i magen. Som kraftig magknip ungefär. Ligamenten som spökar tror ni? Samma på nätterna så vaknar jag av det om jag ändrar ställning.
Ibland släpper det fort och ibland får jag flytta tillbaka så som jag låg från början när det inte släpper, då gör det de på en gång. Är precis som att organen lagt sig till rätta när jag legat länge och hamnar i kläm när jag börjar ändrar ställning. Haha nä jag vet inte, har varit bättre de senaste nätterna iaf :)
Nej nej använder inte magen till det! :)