• Diche79

Försöka igen efter MA :/

SoMa72 skrev 2013-09-30 08:27:22 följande:

Heja dig! Kanske blir lite tidigare än 30 okt, vem vet när lillen vill titta ut? Jobbigt med smärtan i kroppen, hoppas det känns bättre idag.

Jag var på vul nr 2 i fredags, såg lille bebben ligga och vifta med armarna. Hjärta Allt såg bra ut och jag kunde sluta med medicinerna sa gyn (dock trappar jag ner försiktigt ändå). BF 29 apr.
    Nästa sak är MKP 15 okt, det är jag jättenervös för! Spöke Är mer nervös för att få missfall av ingreppet än att få dåligt svar på själva provet. Bara att hålla tummarna.

Varför ska du göra MKP?
    Det går säkert jättebra, jag håller tummar och tår!
  • Diche79
    SoMa72 skrev 2013-09-30 09:34:55 följande:

För att jag är 41 år och kub är bara en sannolikhet,  ingen 100% svar och vi vill veta säkert den här gången. Vår dotter är en väldigt aktiv tjej och vi vill inte försumma henne ifall vi skulle få ett gravt skadat barn.
    Tack, vad snällt av dig  

OK, då förstår jag!
    Förstår helt och hållet hur ni tänker/känner!
    Vi blev i stort sett idiotförklarade av vissa i vår närhet för att vi valde att göra KUB.
    Men jag är 34 år, och riskerna ökar ju med åldern.
    Dessutom så kände jag att de kollar ju inte bara DS utan även två andra kromosomfel där
    sannolikheten att fostret överlever är typ 0,1%.
    Och då ville vi hellre veta på en gång istället för att tro att allt var ok och sen få veta vid förlossningen.
    Även om vi fick "mkt låg sannolikhet" så finns ändå oron kvar nånstans långt inne att det kanske
    är nåt som har gått snett i magen. Isf får vi se vid förlossningen...

Och oroa dig inte ang MF pga MKP, risken är jättelåg att det händer.
  • Diche79
    Bubbas skrev 2013-10-01 21:25:45 följande:
    Hej på er! Är det någon av er som känner igen sig i mina krämpor? Gick in i v 26 (25+0) idag och har känt ett tag att när jag ändrar liggställning från att tex ha legat på rygg länge, sen över till sidan, eller vice versa, så får jag jätteont i magen. Som kraftig magknip ungefär. Ligamenten som spökar tror ni? Samma på nätterna så vaknar jag av det om jag ändrar ställning.
    Hej!
    Det kanske är bebisen som trycker på nåt konstigt sätt?
    Går det över på en gång eller är det kvar lång stund?  Hur vänder du på dig, använder du magen
    till det eller?
  • Diche79

Det är inget som jag kan minnas att jag har haft.
    Nu i v 37 får jag däremot ont av att ligga för länge på samma sätt.
    Och rygg kan jag inte alls ligga på, bara några få minuter...

• Diche79

Hej tjejer,

hur går det för er??

Jag har precis varit iväg på viktuppskattning, har ju varit väldigt rädd för att lillen ska vara väldigt stor.
    Iaf, de gjorde ett UL på mig och tog massa mått på lillen. Man såg inte så mkt på UL nu eftersom
    lillen är rätt så mkt större än v 20...

Iaf, de uppskattade hans vikt till 3033gr , vilket var +1,3% jämfört med normalt. Dvs ca 40gr mer..  
    Hans huvud var ca 3% mindre än normalt. Benen ungefär 2,7% kortare.
    Så de sa att han är helt normal till kroppen sett!

De gissade på att han kommer ligga runt 3,5-3,7kg OM han föds kring BF. Skönt med ett något mindre huvud oxå..
    Så nu kan jag lägga min oro åt sidan och slipper fundera på 4,5-5kg barn. Det känns väldigt bra!

Så får jag hoppas att det är duktiga på att uppskatta vikten så det inte avviker för mkt!

• Diche79

God morgon,

ja, det känns jätteskönt, har inte alls tänkt på det i helgen faktiskt!

Jobbar sista dagen idag, ska bara rensa ur mitt kontor och sen är jag ledig!
    Börjar ledigheten med att gå till frisören i em. Sen på onsdag har jag bokat
    in en ansiktsbehandling + pedikyr. Ska bli skönt att bli lite ompysslad!

Bubbas - jag var på Ullared i fredags. Och även fast jag bara har 2,5v kvar till BF så tänker jag så fortfarande!
    "ska jag verkligen köpa den här, det är ju faktiskt flera veckor kvar till BF"...
    Men köpte gjorde jag, 5000kr gick det på totalt...
    Min sambo hade målat bebisrummet i fredags, blev jättefint! Så nu när jag är ledig
    ska jag på jakt efter en matta + gardiner.
    Sen tror jag vi är redo för ankomst, iaf fysiskt sett...

• Diche79

Det känns jättekonstigt att gå hem..  Jag tror att imorgon vid lunch är jag nog
    väldigt rastlös!  Men samtidigt ska det bli sååå skönt att slippa dra på sig jobbkläder
    och stressa iväg varje morgon!

Imorgon ska jag njuta av en lång frukost framför tv:n!

Vad roligt med föräldragrupp Bubbas! Vi fick ingen, för få anmälda...

• Diche79

12dgr kvar till BF -  vad långsamt det går!! Tänkte att han skulle komma under nästa vecka,
    men jag tror han struntar fullständigt i vad jag säger till honom.
    Nu är jag mest rädd för att jag kommer få gå över BF, och det känns lite jobbigt faktiskt! 

Är rätt skönt att vara hemma, samtidigt som jag blir lite rastlös till och från.
    Har dock haft rätt fullt den här veckan som tur är.
    Nästa vecka ska jag städa huset, ett rum om dagen, så allt är fint tills han kommer!   

Mår fortfarande illa till och från, hoppas det försvinner snart...!

Trevlig helg på er!   

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-10-21 09:49:27 följande:
    Händer det inget Diche?? Jag har bf 13/1 Jennie, går in i v 29 imorrn :)

Nej, inte ett dugg!
    Jo, jag tror att slemproppen släppte i helgen.
    Men är lite osäker.. Vi hade sex i fredagsem, och på natten sen när jag kissade så kom
    massa geleaktiga flytningar. De fortsatte sen hela lördagen, men de kom bara när jag torkade
    mig efter att ha kissat.  Såg ut ungefär som ÄL-flytningar, men typ 10ggr så mkt!
    Hoppas det var slemproppen iaf, för vi tänkte testa med en till färdknäpp i helgen! :)

Sen har jag haft kraftig huvudvärk sen i lördagsem oxå, så igår ville de på förlossningen kolla
    mig för ev havandeskapsförgiftning. Urinprovet visade inget, men blodtrycket var lite högre
    än jag brukar ha. Så nu ska jag på kontroll ons+fre denna veckan för säkerhetsskull!

Litegrann önskar jag att det är HF för då brukar de sätta igång förlossningen tidigare.
    Och det vore ju skönt att slippa det här nu...!

Hur går det för er andra?
    Bubbas - inte så jättelänge kvar nu, hur känns det? Är du orolig än?
  • Diche79

Hej tjejer!

I tisdags kl. 21:15 kom våran lille gosse till världen!

Det gick superfort och på nåt sätt har vi fortfarande inte fattat det än.. 
    Vaknade av första värken nånstans runt 6-tiden, och pga huvudvärken så hade
    jag somnat typ en timme tidigare.
    Andra värken 6:30, då ringde jag sambon i Stockholm och sa till han att komma hem.
    När han kom hem vid 9:15 hade jag redan 4-6min mellan värkarna, så det blev intensivt väldigt snabbt!
    Vid 13 åkte vi in till förlossningen, och då var jag redan öppen 6cm till barnmorskornas förvåning...! 

Själva krystandet blev jobbigt, han ville inte komma ut utan stannade med huvudet precis innan
    öppningen. Jag krystade i 2h ungefär, sen började hans hjärtljud gå ner och då klippte de mig
    och värken efter så kom han ut direkt!
    Allt som allt tog det 15h från första värk till sista, så gick otroligt snabbt tyckte vi!

Han vägde 3430gr och är 51cm lång, så min oro för stort barn var helt i onödan...
    Jag var helt tömd på energi hela onsdagen, dels pga att jag inte hade sovit mer än nån timme
    plus att jag hann inte äta och ladda med energi!
    Fick i mig två knäckemackor till frukost medan värkarna var "lugna" och sen åt jag 1/3 kexchoklad
    inne på förlossningen också.
    Så hela onsdagen låg jag i sängen på BB och lät sambon sköta ALLT utom amningen!

Sambon var för övrigt helt underbar, och han fick massor med beröm av personalen på förlossningen <3
    De sa att de hade aldrig varit med om nån som han tidigare, han var så bra på att stötta och peppa
    hela förlossningen igenom.

Stor kram till er alla, trevlig helg!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/