• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Björnmossa skrev 2013-09-06 17:22:06 följande:
    Nu har jag beställt billiga äl-tester. Blir galen av att inte veta vad som händer.

Hej,
    hur går det Björnmossa? Hittat ÄL än?

Hur går det för er andra?

Jag var på kontroll igår hos BM igen. SFmåttet hade bara ökat 1cm, så det var på gränsen för
    att jag skulle få gå iväg på ett UL för att kolla så allt såg bra ut.
    Han har haft party i magen flera dgr i rad nu, vissa rörelser gör lite ont.
    Han ligger fortfarande med huvudet vid mitt bäcken, rumpan vid naveln och sen ben/fötter vid
    min högra arm!
  • Diche79

Härligt SoMa, vad skönt för er!!

Björnmossa - då blev det inte nån lång cykel nu då? Hoppas det är på väg att gå tillbaka till normalt nu!

Här är det nu 33+4, 44dgr kvar till BF! 
    Jag och syrran ska till Ullared i början på oktober och shoppa de sista sakerna som fattas.

Men fortfarande så känner jag nånstans att " det är för tidigt" att köpa mer saker..  Tänk om det händer
    nåt, det är ju drygt 6v kvar ju...!!

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-09-18 18:07:45 följande:
    Grattis SoMa, vad kul att läsa! :) Hur går det för alla? Här är jag i v 24 och har det redan körigt på nätterna. Han sätter ALLTID igång att sparka som tusan när jag lagt mig på kvällarna så då tar det ju ett tag att somna åsså känns ingen sovställning bra. Har försökt palla upp med kuddar men blir som inge bättre. Åsså får jag alltid gå upp och kissa på nätterna och då vaknar pojken ALLTID och sparkar så då är det samma visa igen. Meen det är mysigt med sparkarna och lite sömn är väl bara att vänja sig med :)

Härligt att höra Bubbas!  Har tänkt på dig massor och undrat hur det gått för dig!
    Visst är det härligt med sparkarna?
    Min grabb har fullt ös vid lunchtid plus på kvällarna runt 19-21 tiden. Men han är för det mesta lugn
    när jag lagt mig, och jag märker inget av honom under nätterna.
    Nångång ibland får jag ett par buffar när jag är uppe och kissar, men det är kanske nån gång per vecka!
    När klockan ringer vid 5-tiden så rör han på sig oxå, men sen tror jag han fortsätter sova
    och brukar vakna runt 8-tiden.
    Hoppas han är likadan utanför magen ;)

Nu är jag i v 35 och känner inte så mkt sparkar längre. Mer rörelser, och magen får konstiga former beroende på hur han har rumpan/ryggen. Han har legat med huvudet neråt rätt länge, så nu väntar jag på att
    han ska fixera sig!
    Kan inte förstå att han snart är ute!! Att vi äntligen ska få träffa våran son! <3
  • Diche79
    Björnmossa skrev 2013-09-19 16:24:16 följande:
    En dum fråga. Varje gång det närmar sig äl blir jag tveksam på om bebis verkligen är en bra idé och om jag inte egentligen borde vara singel och ligga runt. Är det här nåt hormonellt eller vanliga kalla fötter? Jag fick ju hjälp av läkare med att få igång äl så jag har inget att jämföra med.

Jag hade inget sånt alls, men alla går nog igenom olika saker! Skaffa barn är ju ett stort steg som liksom inte
    går att ändra ju. 
    Kanske du behöver träffa nån och prata ut om dina känslor, någon utomstående?

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-09-23 21:27:27 följande:
    Idag var vi hos BM på 25 veckors koll. Fick lyssna på hjärtat, mätte magen, vägde, tog blodprover och allt var perfekt! Så skönt!

Härligt Bubbas!
    Vad hade han för hjärtslag? Min lille låg rätt högt på första kollen, sen har
    de legat stabilt runt 140slag vid varje kontroll.

Vi har nästa kontroll nu på fredag, bara 3st kontroller kvar innan BF!

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-09-24 17:50:11 följande:
    Diche tror han låg på 155 och sf måttet 25 :)

Fina siffror <3

Får se vad jag får i SF-mått på fredag, är jätterädd för att det är en gigantisk krabat
    i magen.
    Mitt SF mått stack ju iväg rejält kring v 25-30 nånstans, men sen hade det
    "lugnat ner sig" vid förra kontrollen.
    Hoppas inte han har växt massor den här gången igen!

Vägde mig igår, hade gått ner 0,5kg till. Så nu ligger jag på -1kg den sista månaden typ.
    Märks att illamåendet gör att man har problem att äta ordentligt...!
  • Diche79

Japp, jag mår fortfarande illa, varje dag. Blivit sämre sista veckan,
    så i helgen så kräktes jag igen faktiskt!
    Men men, idag är det 5v kvar till BF, så snart bör illamåendet vara borta!

SoMa - härligt att kunna äta, jag måste tvinga i mig mat och lever mest på salta
    kex, riskakor, vindruvor och annan frukt..

vwtvåbarnsmor skrev 2013-09-25 10:22:20 följande:

Nu har det gått ca 10 veckor sen jag hade mitt MA..ringde till gynomtt. som tyckte de lät väldigt konstigt..ska dit imorn för en kontroll...Jag är lite smått orolig att de fortfarande ligger rester kvar :( har också hört att de brukar normalt ta 4-6 veckor efter MA att få tillbaka mensen...
    Jag fick en mensliknande blödning 4v efter mitt MA, men hade aldrig ägglossning.
    Månaden efter fick jag däremot ägglossning igen, så för mig tog det 8v från MA-blödningen tills
    mensen kom igång.

• Diche79
    Bubbas skrev 2013-09-25 08:43:35 följande:
    Men mår du fortfarande illa?? Jag har fortfarande inte känt nått sen v 10, har nog en himla tur! Skriv här på fredag när du varit iväg :)

Nu har jag varit iväg på kontrollen!
    Hade växt 3cm på tre veckor, helt normalt enligt BM. Magen ligger
    mellan streckade mittlinjen och översta linjen på kurvan. Så jag är fortfarande
    väldigt orolig och nervös.
    Har nästa kontroll 10/10 och då ska vi skicka in en remiss och se om de går med på att
    sätta igång mig så jag iaf inte får gå över mitt BF!

Han är inte fixerad än, men låg kvar med huvudet neråt iaf.
    Och dessutom så måste man tydligen lämna ett till blodprov i armen, och jag som har så
    svårt att göra det..!
    Fick med mig lite bedövningsplåster och så ska jag dit på tisdag och lämna blod..!
  • Diche79

De kollar om man har stor risk för att reagerar på bebisens blod vid
    förlossningen tror jag hon sa.
    Har nåt med RH-positiv/negativ att göra, immunisering tror jag det hette.

Jag lyssnade inte så noga på vad hon sa, blev så nervös över själva blodprovet!
    Har ju alltid haft väldigt svårt att lämna blod via armvecket.
    Brukar bli stucken 2-3ggr i vänster + höger arm, plus ibland även på handryggen.
    Sist gick det bäst, då gick det på tredje försöket... 

• Diche79

Jippiiii - exakt en månad kvar till BF 30/10.

Inatt har jag sovit jättedåligt! Tydligen så bör man inte dammsuga hela huset när man är gravid.. Hade jätteont i rygg, höfter och ljumskar hela kvällen igår :(

Vaknade vid 3:30 av att jag var superkissnödig + lillen hade party i magen. Lyckades
    aldrig somna om, så 4:50 gick jag upp och åkte iväg till jobbet!

Har ändrat min ledighet nu, om chefen beviljar, så isf så gör jag sista dagen
    den 14/10, dvs om 2v! Känner att det tar emot med allting just nu på mornarna.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/