• Björnmossa

Försöka igen efter MA :/

Tacket för råden tjejer!

jensan, trist att det inte blev nåt men som du säger ändå bra att det hände tidigt om det nu ska hända.

• Björnmossa
    jensan1 skrev 2013-06-09 12:12:09 följande:
    Haha, ja Maximilian och Max pratade vi med om när vi skulle ha Wille!
    Skönt att allt såg bra ut!

Marie89, håller tummarna för att ni prickade rätt nu och att det går hela vägen denna gången.

Här kommer allt ut nu, det är ingen tvekan och en rätt stor lättnad faktiskt även om det är fruktansvärt äckligt, ja ni vet ju själva....
    Hoppas nu inte jag ska behöva blöda 2 veckor efter detta också, har redan hållit på i 12 dagar, så man börjar bli lite matt på det nu. Man kan inte fatta att det blir så mycket av ett så tidigt missfall, men som sagt, skönt att jag slapp åka in och hålla på och tjata med sjukhuspersonal och liknande.
    Nu vet jag inte om jag vill försöka direkt, börjar känna mig lite skrämd av tanken att bli gravid igen och det kanske inte är bästa utgångspunkten. De andra gångerna har jag känt mig taggad och verkligen velat bli gravid på studs, men nu... jag vet inte....
    Förstår att du tvekar! Jag vet inte riktigt hur jag känner mig heller faktiskt. Vi är lika gamla så det börjar bli hög tid för mig, men är rädd att samma sak händer igen och igen. Går runt här och är ofräsch med mitt avslag. Men lagom till semestern får jag åtminstone börja bada och använda menskopp igen och så kanske allt blir normalt igen tills i augusti.

Jag blev liksom gravid i MARS. Om varje försök ska slå ut kroppen på det här sättet så blir det inte många chanser om året
  • Björnmossa
    jensan1 skrev 2013-06-09 16:13:47 följande:
    Nä usch nä, det blir det ju verkligen inte. Hade ni lätt för att bli gravida eller ni fick försöka länge?

Klen tröst är väl att jag bara hade ett MA innan en lyckad graviditet, så det behöver ju verkligen inte bli fler MA för dig innan ni får ert barn. Men har man inte barn sen innan kan jag verkligen förstå stressen och den kan ju ställa till det en hel del för en.
    Jag har ju barn sen innan och så en liten nu få för mig är det ju en ren bonus om jag skulle få fler. Det är som jag sa till maken, det är ju inte det att jag "vill ha ett till" barn utan jag vill ha HANS barn och att WIlle ska få ett helsyskon närmre i ålder än de andra. Men om det kommer till det att det är så stora problem att få behålla en graviditet tror jag inte att jag orkar mer.
    Just nu, över sommaren skulle jag tro att jag behöver en paus, sen får vi se hur taggad man är till hösten.
    Det beror på hur man ser det, vi gjorde en utredning och det visade sig vara ett fel som gick lätt att fixa och efter det blev vi gravida direkt. Så visserligen var det länge sen vi började försöka, men jag har numera gott hopp om att det kan ta sig. Irriterande bara att ingen vet när ägglossningarna kommer igång igen.
  • Björnmossa

Jag hoppas att bara det här avslaget slutar så kommer vi börja ligga igen (börjar bli längesen nu och med semestertider så... ) och så märker man. Är inställd på att inte ha någon äl i första cykeln för det är tydligen jättevanligt. Vill ha tillbaka sexlivet utan att tänka på befruktning.

Skvättandet har blivit rött igen. Inga tecken på att det kommer upphöra snart. Så tröttsamt.

• Björnmossa

Grattis!

Åh, jag blir så frustrerad av att läsa om er, vill också tillbaka på banan nu och det är så låååångsamt med blödningen! Men jag var hos gyn i förra veckan och hon såg att det bara var lite kvar. Dessutom får jag snart börja med menskopp igen vilket är det allra bästa! Då måste jag inte tänka så mycket på det utan kan leva mer som vanligt. Det har tagit en del energi att dribbla med bindorna och jag känner mig smutsig hela tiden.

Väldigt roligt att det är så många som blivit gravida igen och som dessutom gått långt!

• Björnmossa
    Marie89 skrev 2013-06-18 11:33:27 följande:
    Snöig: menskopp är precis som det låter, en kopp som man tömmer och sätter in igen. Använder jag också, helt kanon! Miljövänligt och billigt, och så glömmer man inte att ta med sig skydd.
    Ja precis! Syns inte, känns inte, kladdar inte, man måste inte tömma den så ofta, genererar inga sopor som är svåra att göra sig av med när man inte är hemma, smetar inte ut blodet i hela skrevet som en binda gör, aaah himmelriket
  • Björnmossa

Idag hade min svägerska fått en kommentar på Facebook som kan tolkas som att hon är med barn. Fick totalångest. Vi har hållit på länge och inget händer och jag orkar inte att bli omsprungen av våra småsyskon med respektive. Har alltid tänkt att just det paret är traditionella och inte skulle göra det utan att först gifta sig, men man vet ju aldrig. Känns jättejobbigt och det är inte direkt nåt som går att prata med mannen om, han skulle bara säga att jag är fånig och tolkar in saker =(

• Björnmossa
    Mizzii skrev 2013-06-18 14:21:35 följande:

Lättare sagt än gjort men försök att inte tänka på det med risk att du baa blir mera ledsen och tolkar fel osv.
    Vist dom kanske ska ha en bebis men förhoppningsvis är det din tur nu med 
    Man får väl hoppas att hennes kompisar inte skulle glappa på FB före att de ens meddelat släkten. Önskar bara att jag inte ens tänkte på det här sättet.
  • Björnmossa
    Bubbas skrev 2013-06-24 20:16:55 följande:
    Vid mitt MA och skrapning blödde jag ca 2 v. Vid båda MF ungefär 1 v. Du borde kanske kolla upp det? Finns kanske rester kvar som måste skrapas bort?
    Jag kollade när det blött i två veckor och då såg det bra ut, men det är elva dagar sen nu.
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/