• jensan1

Försöka igen efter MA :/

Bubbas skrev 2013-07-05 17:19:29 följande:
    AAHHH jag börjar om! På datan! Välkommen tillbaka Jensan! Njut nu ordentligt, ladda batterierna om kom hem sen med nya friska tag

Haha ja det där är inte lätt alltså. Jag lånar min mans iPhone. Jag har ingen sån modern själv. Så för mig blir det lätt fel med :)

Tack iaf och njuter gör jag (även om jag börjar längta hem och nästan skäms över det)!
  • jensan1

Hej alla fina:)!

Vad härligt Björnmossa att mensen är tillbaka då är det bara att köra på igen ju.

SoMa hur går det för dig? Har försökt läsa ikapp men det är inte lätt.

Är det bara du och jag som väntar på plus nu?

Idag är det varmt som attan och vi var inne tre timmar mitt på dagen. Behövde nog vila lite från solen. Imorgon blir det stranden iaf så då blir det lite mer. Hoppas iaf att mensen håller sig borta tills vi åker hem så jag kan få bada hela veckan ut. Annars blir det jobbigt :o

• jensan1
    SoMa72 skrev 2013-07-10 08:36:23 följande:
    Ja, nu inväntas BIM runt 18-20 jul, vet inte om jag haft nån äl den här månaden heller? (Skitkroppp).

Tror att det kanske bara är du och jag som väntar, men då ser vi till att få plus snart, OK?  Härligt med semester, själv får jag semester om ca 5,5 veckor... 

Kram på dig!   

Oj vilken sen semester! Hoppas du lyckas pricka in fint väder iaf!

Hur var det nu, får du pergo för äl?

Vi sitter med lite Sangria och kollar på galningar i Pamplona som springer framför lössläppta tjurar. Nu är det bara två dagar kvar här. Det är alldeles lagom temperatur just nu men det verkar som om det ska bli varmare till helgen. Tur att vi ska hem då. Jag har BIM imorgon men än så länge har jag inte känt ett dugg. Är bara trött. Det är bara att avvakta och se. Har inga test med mig hit :)

Kram kram
  • jensan1

Hej alla! Nu är vi hemkomna och det är såååå skönt.

Chockande nog (eller egentligen inte för jag har känt det på mig rätt starkt) så är jag gravid igen. Testade mig i eftermiddags. Skulle haft mens i torsdags men den har som sagt inte kommit. Undrar om det kommer funka denna gången....

• jensan1

Tack :) ja vi vågar inte riktigt glädjas än men man hoppas ju. Får väl ringa barnmorskan på måndag och prata med henne.

Nu när jag vaknade på morgonen kände jag mig inte lass gravid men så är det ju i början. Känns som om jag inte orkar oroa mig för jag kan ändå inte göra nått om det går åt pipan. Samtidigt så hindrar det mig att glädjas åt det så det är mixade känslor. En dag i sänder eller hur är det man säger?

• jensan1
    Bubbas skrev 2013-07-14 22:04:16 följande:
    Hörrni ni som gått längre än mig, när började ni känna bebisen? Vi är i v 15 nu (14+0). Längsta vi kommit nånsin, yeey!

Det är så himla olika. Jag har alltid känt först i V 15 men det är lika normalt att inte känna nått förrän efter v 20.

Vad roligt att ni kommit så långt!!

Själv mår jag illa på morgnarna och förmiddagen och är helt slut men njuter av det. Känns helt annorlunda denna gången.
  • jensan1

Inatt drömde jag att jag fick missfall och jag känner mig dödeppig. Nu går jag runt med en panikartad känsla hela tiden och undrar varför jag inte mår illa och blir rädd så fort det moler i magen.... Hur ska man klara de här veckorna utan att bli fullkomligt galen????

• jensan1
    SoMa72 skrev 2013-07-18 13:06:30 följande:
    Kom ihåg att det är bra att må bra också, tids nog får du säkert din dos av symptom... Sen är det bara att ventilera här med oss, du ska se att tiden kommer gå fort.

Tack söts du!

Så himla trist att mensen kom :(. Hur länge sen missfallet är det nu?

Jag hoppas verkligen att du plussar i augusti. April är en Superbra månad att få barn!! Min yngsta är född den 11, så skönt att vara hemma hela sommaren och inte behöva hålla på med en massa overaller på den lilla. Det bestämmer vi tycker jag!
  • jensan1

Tack Diche och hoppas verkligen att ni har en underbar semester!

Vad konstigt Björnmossa. Kanske du skulle höra med en barnmorska eller gynekolog?

Det är inte nån form av mellanblödning?

Mensen kan vara konstig ett tag efter Ma. Det var min efter första MAt. Då har jag en cykel på 23 dagar fast jag brukade ha 32 dagar ungefär. Så ja, det kan ta tid vad jag vet.

Hoppas den återgår till det normala efter denna mensen. Eller ännu hellre att att du plussar så klart.

• jensan1
    Diche79 skrev 2013-07-31 15:57:06 följande:
    Hej tjejer,
    hoppas alla mår bra?!
    Inga mer plus?  

Bubbas - jag tänkte på dig när vi var på väg uppåt, funderade på vart du bodde! :)
    Inte länge kvar nu till UL - spännande!! 

Jennie - vad fort det har gått!!! Börjar ni bli nervösa?
    Jag är på 27 fulla veckor idag, bara 13v kvar!
    Men jag tror det kommer bli tidigare - även fast jag vet att jag lika gärna kan gå över
    med 2v...!
    Nästa vecka är det dags för kontroll hos BM igen och på måndag börjar jag jobba. 
    Men det ska bli skönt, få in lite rutiner, speciellt med maten. Illamåendet är värre vissa
    dagar och då vet jag att jag har ätit för dålig mat!  
    Men han sparkar och puttas varje dag, och det är riktigt skönt! Magen växer rakt fram,
    ligger nu på 8-9kg extra, och det börjar märkas på hälarna som gör ont om kvällarna!
    Nästa vecka ska jag komma igång med lättare träning, simning och yoga har jag bestämt mig för!  

Kram till er alla, ta hand om er!    

Shit vad fort det gick!!! Redan v 27!

Här mås det illa så jag tar postafen. Trött och öm i hela kroppen. Det är inte helt lätt att vara gravid när man har en krävande 15 månaders som är superaktiv, men jag är glad att jag får vara hemma första veckorna iaf.
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/