Klinik duktig på att matcha äggdonator med mottagare
Vänder mig till er som har erfarenhet av äggdonation och kanske kan ge mig lite input ang val av klinik. Jag gjort IVF i Finland både med donator och partner, så jag har ganska bra koll på de olika klinikerna i Europa men inte när det gäller äggdonation. Jag skulle vilja välja en klinik som bemödar sig lite mer än att bara gå efter mina färger och längd när de väljer äggdonator, som att verkligen jämföra foton och ev personlighet/intressen. En del kliniker använder det kanske oxå som ett marknadsaföringsknep... Men när man läser AVA St Petersburg och Reprogenesis hemsida känns det som de har en seriös approach ang matchning. Det är inte säkert att man vill tala om för alla innan ev barnet vet om processen och även om ett biologiskt barn kan bli olik en så borde chansen dock vara större med en donator med liknande egenskaper. Är det någon som gör äggdonation eller t o m fått barn via äggdonation som har erfarenheter ang detta att delge vore jag evigt tacksam. Det är en djungel att välja klinik ur alla andra aspekter, men detta är nog det svåraste... Kram och tack på förhand!