• icy

Hur ska vi göra med språken? [Alla kan svara]

Barn har en otrolig förmåga att lära sig språk mycket lättare i åldern 2-6 speciellt tror jag det var.

Jag tycker ni ska lära eran son de språken ni själva använder er utav. Till slut kommer han förstå och prata. Men det är synd att inte lära honom ryska också då han är därifrån men kanske ni kan lägga han på en extra språkkurs när han blir lite äldre? Jag tycker ju fler språk desto bättre, underbart och mäktigt med språk! Min mormor kunde 8 språk och jag önskar att jag också kunde ta del av så många om jag kunde eller fått chansen när jag var liten. Själv talar jag 4 språk. Så på med alla språk! :)

• icy
    Madeleine Louise skrev 2012-11-29 20:22:21 följande:
    Ja, det kanske vore bra. Modersmålsundervisning kommer vi i alla fall inte att få som det verkar i nuläget :-/ Men fokusen kommer ligga på spanska, franska och svenska. Vi funderar på att sluta prata engelska i hemmet för att han ändå kommer få lära sig det i skolan. Skolengelska är väl tillräckligt bra? Just nu känns det viktigast att han kan tala med oss, de han kommer stöta på här hemma och våra släktingar. känns tråkigt att ta bort ryskan men blir det inte för mycket? Och kanske onödigt om hans biologiska släkt ändå (eventuellt) inte talar ryska?
    Absolut, engelska är ju ganska mycket lättare att lära sig med tanke på att man alltid läser engelska i lågstadiet/grundskola/gymn o lär sig av media/internet/tv/filmer/musik/dator o sånt.

Jag tror inte det kan bli för mycket språk faktiskt. Speciellt inte när han är så liten.
    Jo jag vet, men när han blir äldre kanske han ändå vill ha något från sitt hemland (eller bara allmänt ballt att prata ryska) det är ju alltid bra att han till hands. Men det är ju erat beslut, gör det som känns rätt för er. Men glöm inte i alla fall att barn har mycket enklare att lära sig språk, kör hårt! 
Svar på tråden Hur ska vi göra med språken? [Alla kan svara]