• Marge Simpson

Äggdonation Ava Peter november 2012

Hej Alla!

Jag startar en ny tråd, eftersom vi nu i november varit i St Petersburg och AVA Peter kliniken där och gjort en ÄD med makens simmare.

Det skulle vara trevligt att höra om det finns fler där ute, som vi, som är ute sent i livet men som ändå ser ljust på framtiden, att diskutera frågor och annat som kommer upp i samband med ÄD.

Det är första gången vi gör detta, och vi har satt in ett ägg som var näst intill exemplariskt, på rekommendation av Dr Z på kliniken. Jag väntar fortfarande på mitt första grav test, för att se om det har tagit sig.

Jag har egentligen nästan inga biverkningar av medicinerna, är det fler som är som mig, eller har ni en massa biverkningar? Fick ni positivt första gången eller fick ni göra om det flera gånger innan det tog sig? Hur försiktig bör man vara efter ett positivt första test? Kan man leva lite mer som vanligt då?

Jag har massor av frågor, men ingen i min egen situation att diskutera och utbyta erfarenheter med. Om ni finns där ute, vore det trevligt om ni svarade på min tråd.

Kram
    Marge

• Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012
  • Emos00

Så skönt att höra Hoppfull att du är på väg upp igen!

Kram!

• Marge Simpson

Värk i livmodern och ganska kraftigt illamående i helgen, jag hoppas att det är positivt.......

Hoppfull, jag gjorde min "skrapning" när de tog bort det skrovliga den 20 maj, och den 24 juni gjorde vi vår embryo transfer, och det gick ju bra. Så du behöver inte vänta så länge. Hoppas nu att du får hjälp av den här gynekologen. Verkar vara ganska vanligt det här med polyper när man är lite äldre. 

Håller tummarna för dig! 

Kram
    Marge 

• Emos00

Nu börjar det närma sig för oss...

Jag har svårt att tro på att vi ska komma iväg. Det känns som att det alltid dyker upp något på vägen som gör att det inte blir av. Så snälla hålla tummarna för oss att alla prover och undersökningar går som det ska.

Som det inte vore nog med att vara nervös och oroa sig för allt det medicinska så är vi kallade på intervju till Ryska Ambassade för vårt visum. Är det någon annan som blivit det? Känns nästan som vi är kriminella.

//Em

• Michelangelina

Hej igen! Det går inte så bra att skriva nu :( Hade skrivit ett lång inlägg via telefonen men lyckades inte få med hela :( gör ett nytt försök på datorn senare... Kram så länge!

• Michelangelina

Hej åter igen! (Gör ett nytt försök) Hur har det gått för er alla? Har tänkt på er och hoppas ni fått positiva resultat! Jag har mått superilla och i princip hela långa sommaren! Men jag ska inte klaga - jag är ju äntligen gravid 😀. Hade en blödning i v. 8 och fick då reda (gjorde ett vul) på att det är tvillingar! Det känns för bra för att vara sant efter alla misslyckande försök. Väntar på tid till det "riktiga" ultraljudet. Är i v. 15 +3 nu. Vill så gärna se att allt är ok med dom små liven! Tänk att man aldrig slutar oroa sig... Har inte hunnit läsa alla inlägg jag missat - men hoppas allt gått bra för er alla! Kram på er!

• Marge Simpson

Hej Alla!!

Grattis Michelangelina!! Vad roligt att höra ifrån dig att ni lyckats, och att det desutom är två!! Helt fantastiskt! Jag har tänkt på dig och undrat hur det har gått för dig. Väldigt roligt atthöra att det gått bra för er.

Hur går det för er andra? Emos, har ni kommti iväg ännu och hur gick det på intervjun? Hoppfull, har du fått hjälp med din polyop och kommit vidare? Alex och Mumin, hur går det för er.

Det har gått bra för oss med   Går in I vecka 13 I morgon. Har oxå mått illa som en toka och haft tre små blödningar. Man blir så himla orolig, men vad jag har förstått så är det ganska vanligt. Vi har hunnit med två UL. Först ett på Ultraljudsbarnmorskorna I Liljeholmen. Det fick vi betala själva, men det vara det värt. Fick då se det lilla hjärtat picka för första gången, så roligt det var. Det var I vecka 8. Sedan gjorde vi ett till I vecka 10, då var det lilla livet 3 cm långt och rörde på sig

Det vore kul att höra från er andra för att se hur det går för er

Kram
    Marge  

• Emos00

Hej!

Så roligt att höra att allt går bra "Michelangelina"! Det får mig att tro att det verkligen kan gå vägen! Spännande med tvillingar!

Till helgen är det vår tur att åka! Jag börjar verkligen bli nervös, inte för att jag vet för vad! Det känns som att allt har gått snett på ett eller annat sätt förut så varför ska det lyckas den här gången?! Jag försöker tänka på det som en mysig helg istället.

Sen är det nog att nu ska det göras. Under hela sommaren har jag mått väldigt bra för att jag vetat att vi ska åka senare och på så sätt alltid haft hoppet framför mig. Men nu när blir det verkligt är risken stor att hoppet försvinner. Svårt att förklara i ord men jag tror ni förstår vad jag menar.

Så nu ber jag er att hålla allt tummar och tår för oss!

//Em

• Emos00

Hej igen!

Vi måste ha skrivit samtidigt "Marge" för jag såg inte ditt inlägg för ens efter jag skrivit mitt! Jag vill självklart säga att jag har är jätte glad för din skull också. Som sagt det ger oss som är på väg stort hopp!

//Em

• Emos00

Har nu haft mailkontakt med Dr D på kliniken och tyvärr är det inte så många ägg som utvecklas. Så nu får vi verkligen hoppas att det blir något att sätta in på lördag. Jag vet inte vad jag gör om det går åt skogen även denna gång. Kanske inser att det inte är meningen...

//Em

Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012