• Marge Simpson

Äggdonation Ava Peter november 2012

Hej Alla!

Jag startar en ny tråd, eftersom vi nu i november varit i St Petersburg och AVA Peter kliniken där och gjort en ÄD med makens simmare.

Det skulle vara trevligt att höra om det finns fler där ute, som vi, som är ute sent i livet men som ändå ser ljust på framtiden, att diskutera frågor och annat som kommer upp i samband med ÄD.

Det är första gången vi gör detta, och vi har satt in ett ägg som var näst intill exemplariskt, på rekommendation av Dr Z på kliniken. Jag väntar fortfarande på mitt första grav test, för att se om det har tagit sig.

Jag har egentligen nästan inga biverkningar av medicinerna, är det fler som är som mig, eller har ni en massa biverkningar? Fick ni positivt första gången eller fick ni göra om det flera gånger innan det tog sig? Hur försiktig bör man vara efter ett positivt första test? Kan man leva lite mer som vanligt då?

Jag har massor av frågor, men ingen i min egen situation att diskutera och utbyta erfarenheter med. Om ni finns där ute, vore det trevligt om ni svarade på min tråd.

Kram
    Marge

• Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012
  • Marge Simpson

Välkommen Emos00!! Kul att du hittat hit Glad

Ni andra som planterat in embryon nyligen, har ni några graviditetstecken? Jag känner just ingenting, lite öm i livmodern eller vad man ska sägar. Vet inte om det beror på medicinerna och att det "fyller på" hela tiden. Mins inte att det var så här förra gången.
    Däremot hade jag gravtecken som ömma bröst och illamående förra gången, men då var det ju inget, fast jag var helt säker. Förmodligen spelade kroppen mig ett spratt.

Trist Hoppfull att du har en polyp. Dr Z trodde med att jag kunde ha en polyp, eftersom inget av två instopp fäst. Så jag gjorde en hysteroscopi på Sofiahemmet i maj. Hade dock ingen polyp, däremot något "skrovligt" som de tog bort. Så jag hoppas givetvis att den skrapning som de gjorde då, ska ge effekt den här gången.

Vi har hela tiden varit jättenöjda med hur vi har blivit bemötta på kliniken (har sett här på Familjeliv att någon inte hade det) och med behandlingarna och informationen men om man nu ska ge AvaPeter lite kritik, så känner vi de var mer på och snabbare med att svara i början. Nu vid tredje gången har vi själva behövt stöta på mer för att få svar på frågor och information.
    Men annars var de lika gulliga och glada när vi var där Glad

Vi hörs till veckan!

Kram Marge

• Marge Simpson

Jo jag glömde ju fråga. Har gått ner ett par kg i vikt sedan instoppet den 24/6 och jag började med Magne B6 Forte. Någon mer?

//Marge

• Alex2014

Hej igen

Inga direkta symptom. Lite öm men det var jag förra gången oxå så jag tror att det är medicinerna.

Har inte haft den effekten av magnesiumet tyvärr Flört Har för mig att Dr D sa att de är vätskedrivande så att man inte ska binda onödig vätska.

Härligt att de två klarade upptiningen Hoppfull03. Tror inte att de gått vidare med försöket om de trodde att det var stor risk för att det inte skulle lyckas.

Nu är det bara positiva tankar som gäller!

• Emos00

Hej!

Jag håller alla tummar och tår för er nu som går och väntar! Så spännande!

Ni skriver något om Magne B6 Forte? När började ni med det? Och jag antar att det är ett hälsopreparet, eller?

Ja, mina cellförändringar upptäcktes också 10 dagar innan vi skulle åka. Därav att min man åkte ändå och lämna sitt bidrag så nu kan jag åka själv i augusti. Vi har en son på 3 år så det blir ju lättare om en kan vara hemma.

Hur har ni tänkt när det gäller att stoppa tillbaka ett eller två? Jag har funderat rätt mycket främst då en eventuell tvillinggraviditet är en större risk. Jag gick upp mycket i vikt med vår som och fick även havandeskapsförgiftning på slutet. Men samtidigt gör man ju vad som helst för att öka sina chanser!

All kontakt vi har haft med Ava har hittills varit väldigt positiv. De har varit väldigt informerande och svarat snabbt. Hoppas det håller i sig.

//Em

• hoppfull03

Har inte känt något speciellt. Lite malande värk i livmodern och humöret lite upp o ner ;)
    Förra gången hade jag massor med gravsymtom och det var tydligen bara medicinen.
    Har inte heller gått ner i vikt av B6 tabletterna, men kissnödig blir jag :)
    Emos00: Började äta B6 tabletterna samma dag som insättning, hade kvar sen ET i april då vi köpte dem där på apoteket.

Fick samma testdag som du Alex2013:) De räknar 10 dagar och för dig blev en helg emellan.
    Kanske väntar en dag extra så det förhoppningsvis blir högre värde. Förra gången vid ET fick man testdag redan efter en vecka. Lite konstigt men man måste lita på dem.

Är lite besviken på min svenska läkare som inte såg polypen. Ska vara lätt att ta bort, men nu måste det vänta tills efteråt. Hoppas verkligen det inte förstör eller förminskar våra chanser. Men som du säger Alex2013, bara positiva tankar nu ;) 

Kram 

• hoppfull03

Hej alla!

Hur mår ni? Har ni några graviditetstecken? Marge Simpson: börjar närma sig för dig? Jag känner nästan ingenting. Inga ömma bröst, inget illamående, är bara lite , lite känningar i livmodern. Har ni klarat er från blödning? Är nervös varje gång jag går till toaletten. Har hört att mensliknande värk i livmodern är positivt. Så väntar på att det ska kännas lite mer. Förra gången kände jag ingenting i livmoder, bara samma dag som insättningen och brösten var såå ömma. Men alla mediciner ger många grav tecken. Bara att vänta o hoppas...

Humöret är verkligen upp o ner. Men man slits mellan hoppet att allt ska gå bra till att det blir negativt test. Vill att tiden ska gå fort till testdag men också inte ....så länge man inte fått det eventuella negativa svaret så lever man på hoppet. Kommer ni att testa innan med vanligt prov?,

• Alex2014

Hej

Nej inte direkt några symptom. Lite ömma bröst och lätt illamående på kvällen men det hade jag förra gången av medicinen också. Inte haft någon blödning men det har jag inte haft tidigare graviditeter heller. Har ett amh under 0,1 så jag har blivit gravid ett antal gånger både före och efter vår dotter men missfall förmodligen pga dåliga ägg.

Börjar känna mig otålig nu men jag vet inte om jag ska "smygtesta" Obestämd Så lätt att tappa modet om man testar för tidigt.     

Någon av er som vet något labb i Stockholm som testar HCG själva utan att skicka iväg till KS? Sist kändes det jobbigast att vänta på svaret efter att jag tagit blodprovet.

Inte många dagar kvar tills vi vet...

Kram

• Marge Simpson

Varit på labbet på morgonen, så nu är det bara att vänta. har vi tur får vi svaret i eftermiddag, eller så blir det i morgon. Känns lite pirrigt, men eftersom det är tredje gången, så har allt varit mycket lugnare tycker jag. Jag har inte varit nervös på samma sätt vilket har varit bra för då har jag kunnat ta det lugnare.
    Det här är vårt sista försök, så blir det inget nu, så blir det inget. På något sätt känns även det bra, att man vet att det är klart sedan. Vi har bestämt att det ska vara så.

Jag har inga gravtecken, men det hade jag inte vid mina andra graviditeter heller de första veckorna, bara utebliven mens. Men har lite känningar i livmodern, den känns även stor eller svullen, så de jeans jag brukar ha är inte bekväma. Det kan väl lika gärna vara medicinerna skulle jag tro, man fyller ju på slemhinnorna fortfarande. Men har som sagt gått ner att par kg, kan väl vara vätska som jag samlat på mig efter att ha ätit hormoner i olika omgångar. 

Är det på måndag ni ska testa Alex och Hoppfull?

Håll tummarna för oss nu. Skriver här när vi fått vårat resultat Cool

Kram
    Marge 

• Marge Simpson

Fått svar HCG är 106!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håll nu tummarna att det håller i sig.

Till er alla, DET FUNKAR!

Marge

• hoppfull03

Åh, så kul Marge Simpson :)) stort GRATTIS !!!!!! Håller tummarna att det håller i sig. Håll gärna oss uppdaterade :) Ja , jag ska ta blodprov på måndag. Så nervöst och spännande. Kram

Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012